مواد لازم

استیک دودی با سس

۶
مواد اصلی
آویشن (برگ تازه آویشن)
۳ قاشق غذا خوری
سیر
۲ حبه
پونه
۱.۵ قاشق چای خوری
نمک
۱ قاشق چای خوری
آبلیمو
۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتون
۱/۲ فنجان
گوشت گاو (گوشت گاو کبابی)
۱ کیلوگرم
تراشه های چوب بلوط (۱ ساعت در آب باشد و بعد آبکش کنید)
۳ فنجان
کلمات کلیدی

استیک دودی با سس

طرز تهیه

استیک دودی با سس

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
آویشن، سیر، پونه و نمک را داخل یک دستگاه غذا ساز بریزید و مخلوط کنید تا اینکه سیر ها خوب ریز شوند. در زمانی که دستگاه در حال کار است آبلیمو و روغن زیتون را اضافه کنید و بعد روی سس به دست آمده فلفل بپاشید و آن را به یک کاسه انتقال دهید.
۲
روی هر دو طرف گوشت نمک و فلفل بپاشید و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه الی ۲ ساعت آن را کنار بگذارید و در جای خشک و خنک نگهدارید.
۳
منقل را آماده کنید.
۴
اگر از باربیکیو گازی استفاده می کنید:
۵
تراشه های چوب را با فویل بپیچید و فویل را با چنگال سوراخ سوراخ کنید. سینی روی منقل را بردارید و فویل را مستقیما روی شعله قرار دهید و بعد دوباره سینی را روی منقل قرار دهید.
۶
سپس گوشت گاو را دقیقا بالای فویل بدون درپوش به مدت ۶ دقیقه قرار دهید (چوب داخل فویل شروع به دود کردن خواهد کرد) گوشت گاو را بچرخانید. روی منقل را ببندید.
۷
دماسنج را به داخل قسمت ضخیم گوشت فرو کنید اگر دمای آن ۱۲۸ درجه فارنهایت تا ۱۳۵ درجه فارنهایت بود آن را بچرخانید و به مدت ۱۳ دقیقه دیگر کباب کنید.
۸
اگر از منقل ذغالی استفاده می کنید:
۹
تراشه های چوب را در منقل پخش کنید. سپس سینی منقل را قرار دهید و گوشت را روی آن قراردهید و به مدت ۷ دقیقه بدون درپوش آن را کباب کنید بعد آن را درقسمت از منقل که شعله مستقیم و ملایم است قرار دهید و با یک دمای سنج داخل قسمت ضخیم گوشت فر کنید اگر دما گوشت ۱۲۸ درجه تا ۱۳۵ درجه فارنهایت بود گوشت را بچرخانید و ۱۳ دقیقه دیگر آن را کباب کنید.
۱۰
گوشت کباب شده را به یک دیس انتقال دهید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را رها کنید. سپس از عرض گوشت را خیلی نازک برش دهید. سس را روی گوشتهای برش داده شده به صورت جداگانه بریزید.
نظرات دستور پخت

استیک دودی با سس