مواد لازم

کیک موس انبه خامه ای

۸
مواد لازم کیک
تخم مرغ درشت
۳ عدد
شکر سفید
۱/۳ پیمانه
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
آرد
۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
آب انبه
۱/۴ پیمانه
مواد لازم کرم
خامه قنادی
۴۰۰ گرم
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه
۲۰۰ گرم
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
انبه درشت
۲ عدد
پودر ژلاتین
۲ قاشق غذا خوری
آب
۱/۳ پیمانه
مواد لازم برای لایه ی ژله ای
ژله انبه
۱ بسته
آب جوش
۱ پیمانه
آب یخ
۱/۲ پیمانه
انبه اسلایس شده
۲ عدد
کلمات کلیدی

کیک موس انبه خامه ای

طرز تهیه

کیک موس انبه خامه ای

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
تخم مرغ ها را که به دمای محیط رسیده است را با شکر در ظرف همزن ریخته و به مدت ۷ الی ۱۰ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کاملا غلیظ و سفید شود. سپس وانیل را اضافه نمایید و ۳۰ ثانیه دیگر هم بزنید.
۲
آرد و بکینگ پودر را مخلوط نموده و الک نمایید. مخلوط مواد خشک را در چندین مرحله به مخلوط مایع اضافه نمایید و بع از هربار به آرامی به صورت دورانی هم بزنید تا با هم مخلوط و یک دست شوند.
۳
مواد را داخل قالب گرد ۲۳ که از قبل کاغذ روغنی انداختیم بریزید. برای ۱۵ الی ۱۸ دقیقه در فر از پیش گرم شده با درجه ۱۸۰ سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) قرار دهید.
۴
سپس کیک را از قالب خارج کنید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. خامه را کاملا فرم دهید. پنیر خامه ای را به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس وانیل را اضافه کنید.
۵
گوشت انبه ها را جدا کرده و در میکسر بریزید تا کاملا پوره شوند. پوره انبه را به مواد خامه ای اضافه نمایید و به صورت دورانی هم بزنید که پف خامه نخوابد.
۶
پودر ژلاتین و آب را مخلوط نموده و به صورت بن ماری یا درون ماکروویو حرارت دهید تا مایعی شفاف بدست آید.مایع ژلاتین را به مواد موس اضافه نمایید.
۷
روی کیک را با چنگال سوراخ نمایید و سپس با آب انبه کاملا سطح کیک اسفنجی را مرطوب نمایید. سپس کف قالب را کاغذ قرار دهید و کیک را درون قالب بگذارید.
۸
مواد موس را روی پایه کیک بریزید و کاملا سطح آن را صاف نمایید. برای ۴۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.
۹
ژله انبه را با یک پیمانه آب جوش حل نموده و به صورت بن ماری حرارت دهید تا مایعی شفاف بدست آید و سپس آب یخ را اضافه نمایید. بگذارید تا کاملا خنک شود.
۱۰
اسلایس های انبه را به دلخواه روی سطح موس بچینید و ژله را روی آن بریزید تا سطح آن را کاملا بپوشاند.کیک موس را یک روز کامل بگذارید داخل یخچال بماند و به صورت خنک سرو نمایید.
نظرات دستور پخت

کیک موس انبه خامه ای