عکس مارون گلاسه (شاه بلوط شکری)
این دستور که تایید بشه براتون ویدئوشو میزارم.
#شاه‌بلوط #مارون‌گلاسه #شاه بلوط شکری
ممنون از پاپیون عزیز
#پاپیون
مواد لازم

مارون گلاسه (شاه بلوط شکری)

۴
مواد اصلی
شاه بلوط پوست گرفته
۱ کیلوگرم
شکر نرم
۱ کیلوگرم
آب
۲.۵ پیمانه
عصاره وانیل
۱ قاشق چای خوری
طرز تهیه

مارون گلاسه (شاه بلوط شکری)

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
شاه بلوط ها را در قابلمه بزرگی بریزید و آب کافی به آن اضافه کنید تا روی آنها را بپوشاند. قابلمه را روی شعله اجاق بگذارید تا آب آن بجوشد و حدود ۱۰ دقیقه شاه بلوط ها بپزند. سپس آنها را آبکشی کنید و آب آن را دور بریزید. با حوله تمیزی پوست شاه بلوط های پخته را بکنید.
۲
در قابلمه جداگانه ای دو و نیم فنجان آب، شکر ریزدانه(شکر معمولی یا پودر شکر قابل استفاده نیست. باید شکر را داخل خرد کن کمی ریز دانه کنید به صورتی ک دانه شکر ریز باشد اما بین انگشتان زبری آن حس شود) و وانیل را بجوشانید و دائماً هم بزنید. این مخلوط را ۵ دقیقه بپزید.
۳
شاه بلوط های آماده را به شربت در حال جوش اضافه کنید و هم بزنید تا کل این مخلوط بجوشد. حدود ۱۰ دقیقه بگذارید بجوشد و گاهی هم بزنید. حالا شاه بلوط های آبنباتی و شربت آن را داخل ظرف بزرگی بریزید و درپوش ظرف را بگذارید. حدود ۱۲ تا ۱۸ ساعت بگذارید شاه بلوط ها در این شربت خیس بخورند.
۴
سپس شاه بلوط ها و شربت را به ظرف تمیزی منتقل کنید و همین کار را تکرار کنید. این بار دو دقیقه بجوشانید و سپس بگذارید این مخلوط حدود ۱۸ تا ۲۴ ساعت خیس بخورد. همین پروسه را ۳ – ۴ بار تکرار کنید تا شربت کاملاً جذب شاه بلوط ها شود.
۵
حالا فر را بگذارید در دمای ۲۵۰ درجه فارنهایت گرم شود و شاه بلوط های آبنباتی را روی ظرفی که کاغذ روغنی رویش کشیده اید بچینید. ظرف شاه بلوط را داخل فر بگذارید و شعله آن را خاموش کنید. بگذارید ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت شاه بلوط ها در فر خشک و سفت شوند و سطح آنها خشک شود. مارون گلاسه شما آماده است.
سایر نکات

مارون گلاسه (شاه بلوط شکری)

میتونید برش های باریک بزنید و برای تزیین کیک و دسر استفاده کنید
نظرات طرز تهیه

مارون گلاسه (شاه بلوط شکری)