عکس آش گوشت بوشهری
این آش بسیار خوشمزه وبیشتر جنوب ،منطقه بوشهر پخته میشه .
...
مواد لازم

آش گوشت بوشهری

۶
مواد اصلی
لوبیا قرمز
۲ لیوان
برنج
۱ لیوان
سبزی (شویده،تره)
۱.۵ لیوان
گوشت
۳۰۰ گرم
ترخون
۲ قاشق غذا خوری
پیاز
۱ عدد
نمک و فلفل و زرد چوبه وفلفل قرمز
به مقدار لازم
آب
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

آش گوشت بوشهری

طرز تهیه

آش گوشت بوشهری

درجه سختی
زمان تهیه ۲۵
دقیقه
زمان پخت ۵۵
دقیقه
۱
ابتدا لوبیا قرمز وگوشت را داخل قابلمه ریخته ،آب ۴ لیوان را اضافه کرده ومیزاریم تا کاملا پخته شود ،کمی زردچوبه وادویه ویک عددپیاز را اضافه میکنیم .
۲
برنج را جداگانه با ۱ لیوان آب میگذاریم تا خوب دانه برنج پخته وله بشه ،در مرحله بعد سبزی آش را به برنج اضافه میکنیم تا سبزی با برنج کمی پخته بشه ولی مواظب باشیم که برنج ته نگیره و آب داشته باشه (باید مثل زمانی باشه که می خوایم شله زرد درست کنیم .)
۳
گوشت ها را از لوبیا وقتی پخته شده در آورده وریش ریش می کنیم ومیزاریم کنار . لوبیا را در غذاسازمیریزیم تا کاملا له بشه . می تونیم از گوشت کوب برقی یا چرخ گوشت هم استفاده کنیم ،فقط باید کامل له بشه .
۴
مواد داخل قابلمه لوبیا له شده ،وبرنج له شده همراه با سبزی مخلوط می کنیم .فلفل سیاه ،فلفل قرمز ،کمی زردچوبه وادویه ونمک ودوقاشق ترخون اضافه می کنیم .
۵
مخلوط آش در این مرحله کمی حالت سفت پیدا میکنه ،مقداری از آب گوشت ولوبیا که داشتیم را اضافه می کنیم .حتما به یاد داشته باشیم آب لوبیا را به هیچ عنوان دور نریزیم ،به دلیل اینکه وقتی اضافه می کنیم به اش باعث میشه که آش قرمز رنگ بشه .
۶
شعله گاز را ملایم تا کاملا آش جا بیفتد ،حدود نیم ساعت ،ولی مرتب هم میزنیم .بعد از آن گوشت ونصف پیاز داغ که از قبل سرخ کرده ایم،را اضافه می کنیم .همیشه برای آش ۲۰ دقیقه آخر گوشت را اضافه کنید ،به این دلیل که گوشت سریع ته کشیده ودیگه از گوشت داخل آش چیزی باقی نمی مونه .
۷
بعد از ۲۰ دقیقه آش آماده است در این فاصله آش را بصورت چرخشی هم میزنیم ،این آش باید کشدار وتند باشه .بعد آش را در ظرف کشیده وتزیین کنید .
عکس و تصاویر ارسالی از آش گوشت بوشهری
نظرات دستور پخت

آش گوشت بوشهری