عکس گل کلم سوخاری
گل کلم سوخاری یکی از غذاهای سوخاری است که جدیدا طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.
این غذای خوشمزه شباهت زیادی به انواع سبزیجات سوخاری مثل قارچ سوخاری ، پیاز سوخاری ، و... دارد .
واز آن به عنوان پیش غذا هم می توانید استفاده کنید .
...
مواد لازم

گل کلم سوخاری

۴
مواد اصلی
گل کلم
۸۰۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
آرد سوخاری
به مقدار لازم
روغن مایع
به مقدار لازم
پودر پاپریکا یا پودر سیر
۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

گل کلم سوخاری

طرز تهیه

گل کلم سوخاری

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
ابتدا گل کلم را به قطعات مناسب تقسیم کنید . بهتر است این کار را با دست انجام دهید . گل کلم را خوب بشویید ،سپس یک قابلمه مناسب انتخاب کنید وچند لیوان آب داخل قابلمه بریزید وروی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید .
۲
کمی نمک به قابلمه اضافه کنید وپس از به جوش آمدن گل کلم ها را به مدت چند دقیقه داخل آب جوش دهید . توجه داشته باشید که گل کلم ها فقط باید در حدی داخل آب جوش بمانند که کمی نرم شوند .
۳
اگر گل کلم ها بیش از حد داخل آب جوش بمانند له می شوند وظاهرشان خراب می شود . پس اینکه گل کلم ها نرم شدند آنها را از آب جوش خارج کنید وآبکشی کنید . گل کلم ها را باید با یک دستمال تمیز به خوبی خشک کنید .
۴
در مرحله بعدی در یک کاسه مناسب تخم مرغ ها را بشکنید وهمراه نمک / فلفل سیاه / زرد چوبه / به خوبی مخلوط کنید .در یک کاسه دیگر آرد سوخاری را به همراه پودر سیر وپودر پاپریکا مخلوط کنید.
۵
در مرحله پایانی یک تابه گود وجاداری را روی حرارت قرار دهید و به قدری روغن داخل تابه بریزید که گل کلم ها مانند فلافل داخل تابه شناور باشند .
۶
حرارت زیر تابه باید کاملا ملایم باشد تا گل کلم ها به خوبی سرخ شوند .در این مرحله یک تکه گل کلم بردارید ودرون کاسه حاوی تخم مرغ بزنید تا تمام قسمت های گل کلم آغشته به تخم مرغ شود ، سپس آنرا درون آرد سوخاری بزنید ، وداخل روغن بیندازید تا سرخ شوند .به همین ترتیب تمام گل کلم ها را سرخ کنید و با سس دلخواه سرو کنید .
۷
که من از سس کچاب وسس خردل ملایم به عنوان سس استفاده کردم خیلی خوشمزه شد .
تصاویر مراحل تهیه

گل کلم سوخاری

بیشتر
نظرات دستور پخت

گل کلم سوخاری