مواد لازم

پیتزا نیمرو (مخصوص صبحانه)

۶
مواد اصلی
مایه خمیر (پودر)
۱/۲ قاشق غذا خوری
آرد
۲ پیمانه
نمک
۱ قاشق غذا خوری
ژامبون (ضخیم)
۴ ورق
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان)
۱/۲ پیمانه
پنیر موزارلا (موتزارلا) (میتوان پنیر پیتزا هم استفاده کرد)
۱/۲ پیمانه
تخم مرغ
۳ عدد
پیازچه (ساطوری شده)
۲ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی
۳ عدد
فلفل دلمه ای
۲ عدد
سس قرمز
به مقدار لازم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پیتزا نیمرو (مخصوص صبحانه)

طرز تهیه

پیتزا نیمرو (مخصوص صبحانه)

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
ابتدا مایه خمیر را با ۳چهارم پیمانه آب ولرم(مهم است آب ولرم باشد) مخلوط كرده و ۵تا۷دقیقه خوب مخلوط كنید تا حالت كِرِم مانند پیدا كند و بعد آن را ۱۵دقیقه با درپوش در جای گرم قرار دهید تا عمل بیاید.
۲
آرد و نمك را با هم مخلوط كنید و ۳بار الك كنید و بعد مایه خمیر را به آن افزوده و خوب مخلوط كنید و بعد از مخلوط شدن با دست كاملا ورز دهید تا خمیر یكدست شود.
۳
۲ ظرف دردار را چرب كنید و خمیر را دو قسمت كرده و در آن قرار دهید و ۱ساعت در جای گرم بگذارید و بعد هر یك از خمیر ها را كه حالا كمی حجیم تر شده اند داخل یك نایلون قرار داده و ۱۰تا۱۴ساعت داخل یخچال قرار دهید.بعد از گذشت زمان خمیر را خارج كنید و بعد از آنكه به دمای محیط رسید به خوبی ورز دهید.
۴
فر را روشن كنید تا حدود نیم ساعت گرم شود.خمیر را داخل ظرف مورد نظر كه كمی چرب شده قرار دهید و رویش را با پارچه نمناك بپوشانید.
۵
فلفل دلمه ای را ریز خرد كنید و در روغن تفت دهید تا سرخ شود.ژامبون را نیز ریز خرد كنید.گوجه فرنگی را به صورت نگینی ریز خرد كنید.
۶
روی خمیر ابتدا كمی سس قرمز بریزید و بعد مقداری پنیر موزارلا رنده شده ریخته و ژامبون،فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را روی خمیر ریخته و رویش بقیه پنیر موزارلاو پنیر پارمزان بریزید.
۷
در انتها روی آن تخم مرغ ها را بشكنید و سریع داخل فر قرار دهید و ۱۰دقیقه بعد ار فر خارج كرده و رویش پیازچه خرد شده بریزید و برای سرو آماده كنید.
سایر نکات

پیتزا نیمرو (مخصوص صبحانه)

1)این غذا مخصوص صبحانه است و بهتر است خمیر را از شب قبل تهیه كنید تا به سرعت بتوانید آن را برای صبحانه تهیه كنید یا از خمیر آماده پیتزا استفاده کنید.
2)در صورت تمایل از سایر مواد دلخواه هم در این پیتزا استفاده كنید.
3)بهترین دمای فر برای پخت این پیتزا 500درجه سانتی گراد است.
4)میتوانید از پنیر پیتزا به جای هردو پنیر استفاده كنید.
نظرات دستور پخت

پیتزا نیمرو (مخصوص صبحانه)