مواد لازم

پارفیت آناناس

۶
مواد اصلی
گردو خرد شده برای تزئین
به مقدار لازم
ژله
به مقدار لازم
بستنی
۱ لیوان
شکر
۱/۳ لیوان
پودر نشاسته
۱ قاشق غذا خوری
آناناس تکه شده
۱ لیوان
کره
۱ قاشق غذا خوری
پودر دارچین
۱/۲ قاشق چای خوری
تخم مرغ
۱.۵ عدد
خامه فرم گرفته
۱ لیوان
شیر
۱ لیوان
کلمات کلیدی

پارفیت آناناس

طرز تهیه

پارفیت آناناس

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ژله را طبق دستور روی بسته بندی اماده کنید ( هر بسته ژله بصورت معمول با ۱ پیمانه اب داغ حل میشود و با ۱ پیمانه اب سرد مخلوط شده و برای چند ساعت درون یخچال قرار میگیرد تا بسته شود ).
۲
قابلمه ای کوچک را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید ، خامه را درون قابلمه بریزید و ارام ارام شیر را به ان اضافه کنید ( شیر را ناگهانی اضافه نکنید تا خامه نبرد )
۳
پس از اینکه شیر را با خامه مخلوط کردید و یکدست شد دارچین را اضافه کنید و با همان حرارت ملایم اجازه دهید تا مخلوط به جوش بیاید ، پس از جوش امدن قابلمه را از روی حرارت بردارید و مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سس خامه ای خنک شود.
۴
تخم مرغ ها ( ۱ تخم مرغ کامل + ۱ زرده تخم مرغ ) را با شکر و نشاسته مخلوط کنید ، سس خامه را مجدد روی حرارت ملایم قرار دهید تا شروع به بخار کردن کند ( مراقب باشید نجوشد ) سپس ارام ارام مخلوط تخم مرغی را اضافه کنید و انقدر هم بزنید تا خودش را بگیرد و غلیظ شود.
۵
پس از اینکه مخلوط غلیظ شد کره را به ان اضافه کرده و مخلوط کنید ، از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مخلوط خنک شود.
۶
برای سرو دسر ابتدا کمی از ژله ای که اماده کرده بودید با قاشق کف ظرف شیشه ای بریزید و رویش تکه های اناناس و گردوی خرد شده قرار دهید
۷
کمی بستنی روی میوه ها بریزید سپس مقداری سس خامه ای روی ان بریزید و باز به همین صورت مواد را اضافه کنید و در انتها نیز با مقداری اناناس و گردوی خرد شده تزئین کنید ، دسر را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود.
تصاویر مراحل تهیه

پارفیت آناناس

بیشتر
سایر نکات

پارفیت آناناس

پارفیت دسری فرانسوی است که از ترکیب خامه ، بستنی ، ژله و تکه های میوه تهیه میشود ، در این دسر تمام مواد لایه لایه درون لیوانی شیشه ای قرار داده شده و مغزهای اجیلی و … بنابر سلیقه شخصی به ان افزوده میشود.
در زمان اضافه کردن مخلوط تخم مرغ به سس خامه ای حرارت سس باید ملایم باشد ، اگر سس خامه ای بجوشد تخم مرغ ها بسته شده و مخلوط خوبی نخواهید داشت.
ترتیب چیدن مواد درون لیوان سلیقه ای میباشد ، میتوانید بنابر سلیقه مقدار بستنی ، ژله ، تکه های میوه و … را کم و زیاد کنید و از بستنی با طعم های متنوع استفاده نمائید.
نظرات دستور پخت

پارفیت آناناس