مواد لازم

بیسکوییت شورت برد

۴۸
مواد اصلی
آرد گندم
۲.۵ لیوان
شکر
۱/۲ لیوان
کره
۲۵۰ گرم
کلمات کلیدی

بیسکوییت شورت برد

شورت برد کوکی بیسکویت شیرینی کوکی شورت برد
طرز تهیه

بیسکوییت شورت برد

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.
۲
کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود سپس بهمراه شکر داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا بافتی نرم و کرمی پیدا کند ، آرد را کم کم اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا زمانی که خمیر یکدست شود.
۳
خمیر را داخل قالب بریزید و با فشار دست و به ضخامت ۱ سانتیمتر پهن کنید
۴
با چاقو خمیر را به قسمت های مساوی برش بزنید
۵
سپس با چنگال روی خمیر شکل بیندازید ( میتوانید خمیر را با قالب شیرینی قالب بزنید یا به هر شکلی که دوست دارید حالت دهید و سپس در سینی قرار دهید ).
۶
سینی خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند و سرد شود ( میتوانید در صورت تمایل روی خمیر را با زرده تخم مرغ برس بزنید یا روی انها پودر قند بپاشید ).
۷
سینی خمیر را پس از استراحت داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۵ – ۲۰ دقیقه قرار دهید تا بیسکوییت ها کرم رنگ شوند ، پس از پخت بیسکوییت ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس از قالب خارج نمایید.
۸
میتوانید این بیسکوییت های خوشمزه را ساده میل کنید یا با پودر قند ، شکلات آب شده و … تزیین و سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

بیسکوییت شورت برد

بیشتر
سایر نکات

بیسکوییت شورت برد

شورت برد به نوعی از بیسکوئیت ها گفته میشود که منسجم هستند و در تهیه انها از شکر ، کره و آرد جو استفاده میشود ، البته امروزه بدلیل راحتی کار استفاده از آرد گندم رایج تر میباشد و برای تنوع بخشیدن به طعم و بافت آن از آرد ذرت و آرد برنج هم استفاده میشود.
بافت این بیسکوییت شبیه خرده نان است ، در این نوع بیسکوییت ها از بکینگ پودر و جوش شیرین استفاده نمیشود که باعث ایجاد بافت متفاوت در ان میشود و همچنین به علت نداشتن تخم مرغ در دستور بیسکوییت بدست آمده منسجم میباشد و شکل ظاهری را در اثر ضربه و فشار حفظ میکند.
نظرات دستور پخت

بیسکوییت شورت برد