مواد لازم

کوکی وانیلی با تزیین رویال آیسینگ

۲۰
مواد اصلی
پودر قند
۶۰ گرم
آرد
۱۶۰ گرم
کره
۹۰ گرم
تخم مرغ
۱ عدد
وانیل
۱/۸ قاشق چای خوری
نمک
۱ پنس
رویال آیسینگ
0
سفیده تخم مرغ
۲ عدد
کرم تارتار
۱/۸ قاشق چای خوری
پودر قند
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کوکی وانیلی با تزیین رویال آیسینگ

طرز تهیه

کوکی وانیلی با تزیین رویال آیسینگ

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
ابتدا پودر قند را به همراه کره ای که به دمای محیط رسیده، باهمزن میزنیم تا مخلوط شود.
۲
سپس یک عدد تخم مرغ کامل را به همراه وانیل اضافه و مجدداً هم میزنیم،یک بار با لیسک مواد پخش شده کنار ظرف را جمع میکنیم و دوباره هم میزنیم تا همه ی مواد خوب مخلوط شده وبوی زحم تخم مرغ از بین برود.
۳
سپس آرد و نمک را که دوبار الک کردیم را طی دو مرحله اضافه و کمی هم میزنیم تا مواد به شکل خرده نان در بیاید،سپس خمیر را با دست جمع میکنیم خمیر نرم و یکدستی حاصل میشود.اگر خمیر به دست چسبید، خیلی کم آرد اضافه کنید تا این حالت از بین برود.
۴
خمیر آماده شده را در سلفون پیچیده و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت میدهیم.و پس از این مدت، خمیر را لای مُشَمّای کلفت به کمک وردنه باز میکنیم و با کاتر دلخواه برش میزنیم.با این مقدار مواد، حدود بیست تا بیست و دوتا کوکی با کاتر هلو کیتی،به دست می‌آید.
۵
کوکی هارا در سینی فر که با دولایه کاغذ روغنی پوشیده شده ،میچینیم و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰درجه به مدت ۱۲تا۱۵ دقیقه میپزیم.دور کوکی ها طلایی شد،کوکی ها آماده است.
۶
کوکی ها را پس از پخت، مدت نیم ساعت اجازه میدهیم تا سرد شود،سپس با رویال آیسینگ تزیین میکنیم.
سایر نکات

کوکی وانیلی با تزیین رویال آیسینگ

طرز تهیه ی رویال آیسینگ :سفیده ی تخم مرغ را به همراه کرم تارتار با همزن میزنیم تا کف کند،سپس پودر قند را کم کم بنا به غلظت مورد نظر اضافه میکنیم.از آیسینگ غلیظ و تقریبا فرم گرفته برای دور گیری تزیین و از آیسینگ کمی رقیق تر برای پُر کردن بین خطوط استفاده میشود.هرچه پودر قند بیشتر آیسینگ غلیظ تر.براق بودن آیسینگ بستگی به خوب هم زدن مواد بالا دارد.بنا بر خواسته ی خود آیسینگ به دست آمده را قسمت بندی کرده و با رنگ دلخواهتان رنگی کنید.دستور از فاطمه جبارزاده از قزوین
نظرات دستور پخت

کوکی وانیلی با تزیین رویال آیسینگ