مواد لازم

پتاژ نخود فرنگی

۴
مواد اصلی
نخود سبز
۷۰۰ گرم
سیب زمینی
۴۰۰ گرم
هویج
۲۰۰ گرم
خامه
۵۰۰ گرم
ساقه کرفس
۱۵۰ گرم
جعفری خردشده
۱ قاشق غذا خوری
عصاره مرغ
۲ عدد
روغن حیوانی
۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
گردو خردشده
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پتاژ نخود فرنگی

پتاژ نخود فرنگی پیش غذا
طرز تهیه

پتاژ نخود فرنگی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
۲۰۰ گرم هویج را با چاقو تراشیده و می شوییم. ۴۰۰ گرم سیب زمینی را هم پوست گرفته و می شوییم سپس هویج، سیب زمینی و ۱۵۰ گرم ساقه کرفس را خرد کرده و داخل یک قابلمه می ریزیم و ۷ لیوان آب به آن ها اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد گاز قرار داده تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت را کم کرده و می گذاریم آرام آرام بپزد.
۲
پس از پخته شدن سبزیجات فوق، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم. محتویات قابلمه را درون یک صافی می ریزیم تا سبزیجات باقی مانده و آب آن ها درون یک قلبلمه دیگر بریزد. آب سبزیجات را دور نمی ریزیم چون به آن احتیاج داریم.
۳
سبزیجات پخته شده را همراه با ۶۰۰ گرم کنسرو نخود سبز درون بلندر می ریزیم (۱۰۰ گرم از کنسرو نخود سبز را کنار می گذاریم). دو سه دور می گردانیم تا سبزیجات پوره شوند. سپس پوره را داخل یک قابلمه ریخته و ۲ لیوان از آب سبزیجاتی که از مرحله اول باقی مانده بود به آن می افزاییم. ۲ عدد قرص مرغ را در یک لیوان دیگر از آب سبزیجات حل می کنیم و آن را هم به قابلمه اضافه می کنیم، ۱۰۰ گرم نخود سبز باقی مانده را هم می افزاییم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا پتاژ با حرارت ملایم شروع به پختن کند.
۴
پس از آن که مقداری از پختن پتاژ گذشت درب قابلمه را باز کنید، غلظت پتاژ را اندازه کنید سپس مقداری نمک و فلفل و ۵۰۰ گرم خامه را به آن اضافه نمایید و بگذارید پتاژ جا بی افتد و آماده شود. سپس پتاژ را در ظرف مناسب ریخته و با جعفری خرد شده، روغن حیوانی و گردو خرد شده تزیین نمایید و سرو کنید، نوش جان.
عکس و تصاویر ارسالی از پتاژ نخود فرنگی
نظرات دستور پخت

پتاژ نخود فرنگی