مواد لازم

ترشی قارچ

۱
مواد اصلی
آب
۳ لیتر
قارچ
۱ کیلوگرم
سیر
۱۰ حبه
فلفل سبز
۴ عدد
سرکه سفید
۱ لیوان
نمک
۱ قاشق غذا خوری
نعنا
۲ قاشق غذا خوری
ترخون
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

ترشی قارچ

طرز تهیه

ترشی قارچ

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و خیلی سریع آبکشی می کنیم و در آبکشی قرار میدهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود
۲
سپس در قابلمه ای آب و سرکه و نمک را می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید.
۳
 تا جوش آمدن سرکه ، سیرها را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و می گذاریم تا کاملا خشک شوند و فلفل های سبز را نیز می شوییم و خشک می کنیم. 
۴
 بعد از جوش زدن سرکه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم تا سرد شود.
۵
بعد در ظرف مورد نظر کمی از قارچ ها را می ریزیم و تعدادی از حبه سیرها و ۲ عدد از فلفل سبزها و ۱ قاشق از نعناع و کمی ترخون روی قارچ ها می ریزیم و مجددا باقی قارچ ها و سیر ، نعناع ، فلفل سبز و ترخون را در ظرف می ریزیم تا پر شود و به اندازه یک بند انگشت روی آن خالی بماند.
۶
حالا مخلوط سرکه ، نمک و آب جوشیده شده را که در مرحله اول کنار گذاشته بودیم تا سرد شود را روی مواد می ریزیم ، به صورتی که سرکه روی مواد ترشی را به طور کامل بگیرد.
۷
در مرحله پایانی درب ظرف را محکم می بندیم تا هوا در آن نفوذ نکند. (می توانید ابتدا یک پلاستیک فریزر روی لبه درب ظرف قرار دهید و بعد درب را بگذارید) ظرف را به مدت ۲ هفته در جای خنک قرار می دهیم تا ترشی آماده مصرف شود.نوش جان
سایر نکات

ترشی قارچ

برای تهیه ترشی قارچ ابتدا باید به این موضوع مهم اشاره کنم که حتما سعی کنید برای این ترشی از قارچ های دکمه ای با اندازه کوچک استفاده کنید چون ما در ترشی قارچ قصد نداریم آن ها را برش بزنیم و کاملا قارچ ها را درسته استفاده می کنیم.
عکس و تصاویر ارسالی از ترشی قارچ
نظرات دستور پخت

ترشی قارچ