عکس حلوای رطب مدرن
این حلوای رو که دستورشو گذاشتم اینقدر خوشمزس که حد نداره ، مناسب عصرانه هست و با چای حتی با قهوه عالی میشه،شیرینیش اصلا دلو نمیزنه و وقتی می‌خورید کلی طعم خوب رو حس میکنید.
...
مواد لازم

حلوای رطب مدرن

۸
مواد اصلی
رطب
۱ کیلوگرم
دارچین
۱ قاشق غذا خوری
آرد سنگک
۱ پیمانه
کره
۱۰۰ گرم
گردو و پودرنارگیل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

حلوای رطب مدرن

حلوا دسر عصرانه
طرز تهیه

حلوای رطب مدرن

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا هسته رطب ها را جدا کرده و کنار می گذاریم.
۲
آرد را ۱۵ دقیقه با حرارت متوسط رو به کم تفت میدهیم سپس دو دقیقه آخر دارچین را اضافه میکنیم بعد که ۱۵ دقیقه تمام شد آرد کمی تغییر رنگ پیدا می‌کند شعله گاز را خاموش می کنیم و کره را که به دمای محیط رسیده به آرد اضافه میکنیم و تا آرد داغ است کره آب میشود و کره آب شده را با آرد مخلوط میکنیم که مخلوط آن شبیه به پایه بیسکویتی چیز کیک می باشد.
۳
در این مرحله تا آرد و کره داغ است باید رطب را که هسته گرفته بودیم به آن اضافه کنیم و با یک گوشت کوب رطب و آرد را له کنیم تا با هم مخلوط شوند و حلوا در این مرحله شبیه حلوا خرمایی هست.
۴
حلوا که حالا هم گرم است را به قالب مستطیل که کف آن را با سلفون پوشانده ایم انتقال میدهیم و روی آن را با کمک دست یا کاردک صاف میکنیم و و نیم ساعت تا یک ساعت میگذاریم در یخچال تا بافت آن منسجم تر شود و راحت تر برش داده شود.
۵
بعد از اتمام استراحت حلوا در یخچال حلوا را از قالب بیرون آورده و به دلخواه برش می‌زنیم و با گردو و پودر نارگیل تزیین میکنیم و بعد نوش جان کنید.
سایر نکات

حلوای رطب مدرن

باید سرعت شما در پخت این حلوا زیاد باشد تا حلوای رطب با کیفیتی داشته باشید.
تقریبا حلوا در تمام مراحل باید گرم باشد.
نظرات دستور پخت

حلوای رطب مدرن