مواد لازم

شیرینی شکلاتی کنجدی

۱۰
مواد اصلی
روغن مایع (80گرم)
۱ استکان
کره یا مارگارین
۲۰۰ گرم
تخم مرغ
۱ عدد
پودر شکر
۱۰۰ گرم
وانیل
۵ گرم
بیکینگ پودر
۲.۵ قاشق چای خوری
پودر کاکائو (20گرم)
۲ قاشق غذا خوری
آرد سفید قنادی
۴ لیوان
نشاسته
۱ قاشق غذا خوری
کنجد
۱ استکان
شکلات چیپسی نسوز
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

شیرینی شکلاتی کنجدی

شیرینی میان وعده
طرز تهیه

شیرینی شکلاتی کنجدی

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
کره که به دمای اتاق رسیده و نرم شده را با پودر شکر و زرده تخم مرغ و روغن مایع در یک ظرف با هم ترکیب کنید.
۲
بگینک پودر و نشاسته هم اضافه کنید و آرد را کم کم اضافه و با لیسک ترکیب کنید (به طوری که خمیر بدست آمده نرم و منسجم باشد و به دست نچسبد ) وقتی خمیر آماده شد، ۱ مشت از خمیر را برای درست کردن گلهای روی شیرینی کنار بگذارید.
۳
و باقی مانده خمیر را پودر کاکائو بزنید و با نوک انگشتان پودر کاکائو را به خورد خمیر بدهید کمی زمان میبره تا یکدست شود.
۴
سپس تکه های بزرگی از خمیر کاکائویی را برداشته بین دو تا کاغذ روغنی بگذارید و به ضخامت نیم سانت با وردنه باز کنید. باکاتر یا قالب گرد یا دهانه یک استکان خمیر را قالب بزنید و دور خمیرگرد را با سفیده تخم مرغ آغشته کنید و بعد در کنجد بزنید و این کار را تا تمام شدن تمام خمیر های کاکائویی گرد ادامه دهید و در سینی فری که کاغذ روغنی انداخته اید کمی با فاصله بچینید.
۵
به خمیر سفیدی که جدا کرده اید ۱ قاشق آرد اضافه کنید و آن را ورز دهید .بعد آن را هم بین دو کاغذ روغنی گذاشته و آن را نیز باز به ضخامت ۲ میلیمتر باز کنید .با قالب گل (مینا یا پاپاتیا) قالب بزنید.
۶
وسط همه شیرینی ها کاکائویی را سفیده تخم مرغ بمالید و از گلهای خمیری سفید وسط آنها بگذارید و وسط گلهای خمیری را اول سفیده بزنید بعد شکلات چیپسی بگذارید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه بپزید. ‌
۷
‌نکته ‌: به دلیل نازک بودن شیرین ها سریع پخته میشوند پس مداوم آنها را در فر کنترل کنید .(تا زمانی که کمی رنگ آنها تغییر کند و طلایی شود بپزید حدود ۲۰ دقیقه)بیشتر از این زمان شیرینی ها سفت میشود اجازه دهید کامل خنک شود بعد با کاردک از روی کاغذ روغنی جدا کنید. نوش جان
عکس و تصاویر ارسالی از شیرینی شکلاتی کنجدی
نظرات دستور پخت

شیرینی شکلاتی کنجدی