عکس کیک دبل چاکلت نرم
کیکی مخصوص عاشقان شکلات
بافت پوک و نرمی داره
...
مواد لازم

کیک دبل چاکلت نرم

۱۰
مواد اصلی
آرد (250گرم)
یک و سه چهارم پیمانه
شکردانه ریز
۱ پیمانه
شیر ولرم
۱ پیمانه
روغن مایع
۱/۲ پیمانه
تخم مرغ
۴ عدد
بیکینگ پودر
۱ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو
۳ قاشق غذا خوری سرپر
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
نمک
۱ پنس
نشاسته ذرت
۱ قاشق غذا خوری
شکلات سکه ای بنماری شده(120گرم)
۵ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

کیک دبل چاکلت نرم

کیک خانگی کیک کافی شاپی کیک شکلات
طرز تهیه

کیک دبل چاکلت نرم

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
ابتدا تمام مواد رو از نیم ساعت قبل بیرون از یخچال میزاریم شکلات را بنماری کنید تا آماده باشه. یک قاشق از آرد رو بردارید و بجاش یک قاشق  نشاسته ذرت به آرد اضاف کنید .(اضاف کردن نشاسته اختیاری هست بافت کیک رو بهتر می‌کند و لطیف تر می‌شود.) سپس بکینگ پودر،نمک و پودر کاکائو رو به آرد اضاف و سه بار الک میکنیم وکنار میگذاریم.
۲
زرده وسفیده تخم مرغ رو جدا کرده، سفیده رو همراه نصف شکر با همزن دور تند زده تا جایی که ظرف سفیده رو برگردونید از ظرف نریزه بعد بزارید یخچال.
۳
زرده رو هم با نصف شکر و وانیل با همزن میزنیم تا کرمی وکشدار بشه(حدود ۵ دقیقه) .سپس به ترتیب شیر ولرم و روغن مایع و شکلات بنماری شده خنک را اضاف کرده مواد رو مجدد با همزن زده تا کاملا باهم مخلوط بشن 🚫شیر ولرم را موقع همزدن اضاف کنید تا تخم مرغ نبنده
۴
حالا مواد خشکمون (آرد، نشاسته،پودر کاکائو وبکینگ پودر) رو که از قبل الک کردیم رو آروم به مواد اضاف و با لیسک مخلوط میکنیم در آخر سفیده رو هم آروم بصورت زیر و رو کردن با بقیه مواد مخلوط میکنیم تا پف مواد نخوابه .
۵
کف قالب میان تهی قطر ۲۵ سانت رو با کره چرب و پودر کاکائو میپاشیم(الک کنید ) مایع کیک رو درون قالب ریخته و دو بار روی سطح بزنید تا سطح مواد یکدست شود و حباب درون قالب نباشد. سپس درون فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه می‌گذاریم. 🚫 قبل از ۴۰ دقیقه در فر را باز نکنید.
۶
بدون فر هم قابلمه ای بزرگتر از قالب رو کمی روی حرارت گذاشته ،شعله پخش کن زیرش و سرش رو دم کنی میزاریم  یه سه پایه فلزی یا قالب فلزی شیرینی داخلش قرار بدید با شعله کم ۱۰ دقیقه بزارید گرم بشه بعد قالب رو داخلش قرار بدید تا با حرارت کم بمدت یک ساعت بپزه بعد از این مدت با خلال دندون چک کنید. تا از پخت کیک مطمئن باشید روی کیک رو هم میشه شکلات آب شده یا گاناش ریخت. نوش جان .
تصاویر مراحل تهیه

کیک دبل چاکلت نرم

بیشتر
نظرات دستور پخت

کیک دبل چاکلت نرم