عکس کیک شکلاتی خیس
این کیک طعم و بافت بی نظیری داره ،مقدار روغن استفاده شده داخلش هم کمه
دستورش از خودمه پس لطفا با ذکر منبع نشر بدید.
...
مواد لازم

کیک شکلاتی خیس

۱۰
مواد اصلی
تخم مرغ
۵ عدد
شکر
۲۴۰ گرم
شیر ولرم
۲۰۰ گرم
روغن مایع
۹۰ گرم
پودر کاکائو
۳۵ گرم
بیکینگ پودر
۱ قاشق غذا خوری
آرد
۲۵۰ گرم
نمک
نوک قاشق چای خوری
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
مواد سس :
شیر
۱/۵ لیوان
روغن مایع
۵۰ گرم
شکر
۶۵ گرم
پودر کاکائو
۳۰ گرم
شکلات تخته ای
۵۰ گرم
کلمات کلیدی

کیک شکلاتی خیس

طرز تهیه

کیک شکلاتی خیس

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
ابتدا آرد ،نمک،بکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط و ۳ بار الک کنید. قالب را کاغذ روغنی بیاندازید یا با کره چرب کنید بعد ۱ قاشق غذاخوری آرد رو با ۱ قاشق غذاخوری  پودر کاکائو مخلوط و داخل قالب الک کنید .قالب رو برگردونید و آردهای اضاف رو خارج کنید.
۲
تخم مرغ ها رو همراه شکر و وانیل حدود ۸ دقیقه بزنید تا حجیم ،کرم رنگ و کشدار بشه حین کار چند بار کاسه رو دورگیری کنید تا تخم هم نزده باقی نمونه بعد به ترتیب روغن مایع وشیر رو اضافه کنید و هر کدام رو در حد مخلوط شدن هم بزنید (از شیر به دمای محیط رسیده هم می‌توانید استفاده کنید)
۳
مواد خشک که قبلا با هم مخلوط کردیم رو طی چند مرحله به مواد تخم مرغی اضافه کرده به آرامی و در یک جهت هم بزنید تا هیچ گونه آرد بصورت گوله ای داخلش نباشه وکاملا یکدست بشه.(مراقب باشید پف تخم مرغ ها از بین نرود)
۴
مایع کیک رو داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه بگذارید تا کیک بپزه
۵
• برای سس شکلاتی 🍫 همه مواد رو با هم مخلوط کنید، هم بزنید بذارید روی حرارت ملایم و هم بزنید تا سس کمی غلیظ شود. سس نه باید شل و آبکی باشد که کیک رو خمیر کند نه خیلی سفت که به خورد کیک نرود وقتی کیک پخت و کمی از حرارت افتاد اطراف کیک رو آزاد کنید تا از قالب جدا شود. 👈اگر کیک رو داخل قالب ساده پختید حتما کاغذ روغنی رو جدا کنید. کیک رو به قالب برگردانید سطح کیک رو با سیخ چوبی سوراخ سوراخ کنید سپس سس شکلاتی گرم رو روی کیک بریزید و اجازه بدید سس کامل داخل کیک نفوذ کند . 💚🌿
۶
• چند تا نکته میگم توجه کنید 👇 ☘️حتما مواد خشک رو با هم مخلوط و۳ بار الک کنید. ☘️ به میزان مواد با توجه به گرم توجه فرمایید که اشتباه نریزید. • ☘️مدت زمان هم زدن تخم مرغ خیلی مهمه اگه قدرت همزنت خوبه هفت دقیقه بزن تا حالت پفی و کشدار و حجمش سه برابر بشه ☘️اگر ️داخل توستر درست میکنی درجه حرارت ۱۶۰باشه.
۷
☘️برای اینکه سس به خورد کیک برود دمای کیک و سس باید با هم متفاوت باشد یعنی کیک سرد و سس ولرم یا کیک گرم و سس خنک .
نظرات دستور پخت

کیک شکلاتی خیس