عکس کیک مرمری شکلاتی
این کیک مزه بهشت میده ،مزه به یادموندنی کیک های دورنگ مغازه‌ای!!! میتونید برای مهمونی ها و تغذیه بچه ها درست کنید و اون ها را شگفت زده کنید .پیشنهاد می کنم حتما درستش کنید و از بافت و طعم بی نظیرش لذت ببرید .
داخل این کیک از کره و روغن مایع استفاده شده چون کره طعم فوق‌العاده‌ای به کیک میده ،روغن هم اون رو نرم و مرطوب می کنه
🚫دستور از خودمه لطفا با ذکر منبع نشر بدید
...
مواد لازم

کیک مرمری شکلاتی

۱۰
مواد اصلی
تخم مرغ بزرگ
۵ عدد
شکر
۲۵۰ گرم
کره حیوانی
۱۱۵ گرم
روغن مایع
۹۵ گرم
شیر
۱ لیوان
آرد کیک
۳۵۰ گرم
شکلات بنماری شده
۱۰۰ گرم
نمک
نوک قاشق چای خوری
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱۰ گرم
کلمات کلیدی

کیک مرمری شکلاتی

کیک مرمری کیک دورنگ
طرز تهیه

کیک مرمری شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
ابتدا در ظرفی آرد، بکینگ پودر و نمک رو ریخته و با هم مخلوط کنید سپس سه بار الک کنید و کنار بگذارید داخل ظرف دیگری کره و شیر رو ریخته و روی حرارت ملایم قرار بدید تا زمانی که کره آب بشه نیاز به جوشیدن شیر نیست.
۲
حالا تخم مرغ ها رو همراه وانیل و شکر درون کاسه بزرگی ریخته و با همزن برقی بزنید تا حجیم و کشدار بشه (حدودا ۷ تا ۸ دقیقه)حین هم زدن کاسه رو درگیری کنید تا کیکتون بعد از پخت بوی زهم تخم مرغ نده.
۳
وقتی تخم مرغ ها حجیم شد، روغن مایع رو اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم بزنید .بعد شیر ولرم و کره آب شده رو به مواد اضافه کنید دوباره در حد مخلوط شدن هم بزنید
۴
و در آخر مواد خشک رو به صورت الک شده روی مواد بریزید و به آرامی مخلوط کنید حتماً به آرامی مخلوط کنید تا پف تخم مرغ ها از بین نره و بافت کیکتون سفت و متراکم نشه .
۵
حالا یه مقداری از مواد رو جدا کنید و به اون شکلات بنماری شده رو اضافه کنید و مواد رو کامل با هم مخلوط کنید
۶
سپس توی  قیف های جداگانه بریزید (اگر قیف ندارید از ملاقه برای ریختن مواد داخل قالب استفاده کنید) و درون قالبی که از قبل چرب و آرد پاشی کردید به ترتیب یه لایه وانیلی بعد لایه شکلاتی بریزید تا زمانی که مواد تموم بشه
۷
بعد داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه بپزید. دما رو در توستر ۱۶۰ یا ۱۷۰ بگذارید.  چون فرها از نظر دمایی متفاوت هستند، شما فقط با فرهای خود تنظیم کنید. برای بررسی اینکه کیک کاملا پخته ، کافی است یک چاقو یا خلال چوبی رو در کیک فرو کنید ،اگر تمیز بیرون اومد یعنی کیک کاملا پخته است ۰بعد از ۵ دقیقه از قالب خارج کنید و روی توری برگردونید تا کاملا خنک شود.
۸
کیک بعد از چند ساعت خوش طعم تر میشود.حتما داخل ظرف در بسته نگهداری شود.
نظرات دستور پخت

کیک مرمری شکلاتی