عکس پنکیک شکلاتی
من پنکیک های زیادی امتحان کردم ولی هیچ پنکیکی به اندازه این پنکیک شکلاتی باب دلم نبود ،این پنکیک شکلاتی از دستورات خوب سوزان شریعت هست
...
مواد لازم

پنکیک شکلاتی

۲
مواد اصلی
آرد
۱ پیمانه
بیکینگ پودر
۲ قاشق چای خوری
نمک
۱/۸ قاشق چای خوری
پودر کاکائو
۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ
۱ عدد
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
شکر
۳ قاشق غذا خوری
شیر
۱ پیمانه
روغن مایع
۲ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

پنکیک شکلاتی

پن کیک پنکیک صبحانه
طرز تهیه

پنکیک شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
برای تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه و ساده ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند
۲
حالا درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل اضافه می کنیم و به مدت ۷ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد سفید و کش دار شود. 
۳
در این مرحله روغن را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.
۴
حالا درون یک کاسه جداگانه آرد را به همراه پودر کاکائو و بکینگ پودر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه برای جلوگیری از گلوله شدن آرد مخلوط تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه می کنیم.
۵
در این مرحله با دور کند همزن برقی به مدت ۲۰ ثانیه در یک جهت هم می زنیم تا مواد ترکیب و یک دست شود. توجه داشته باشید مایه پنکیک را زیاد هم نزنید، به دلیل آن که بکینگ پودر غیر فعال می شود و پنکیک پف نمی کند.
۶
حالا روی کاسه حاوی مایه پنکیک را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.
۷
در این مرحله درون تابه را به مقدار کمی روغن چرب می کنیم، سپس یک ملاقه مایه پنکیک درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روی پنکیک حباب های ریزی ایجاد شود، سپس بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن پخته شود
۸
در نهایت به همین ترتیب پنکیک ها را درست می کنیم تا مایه پنکیک تمام شود
تصاویر مراحل تهیه

پنکیک شکلاتی

بیشتر
سایر نکات

پنکیک شکلاتی

به جای روغن مایع میتوانیم از کره استفاده کنیم به میزان ۴۰گرم
✔منبع از سوزان شریعت
نظرات دستور پخت

پنکیک شکلاتی