عکس کیک دسته گل
یک کیک کاملا شیک به شکل دسته گل.
میتوانید برای روز مادر یا سالگرد یا تولد ها این کیک شکیل را تهیه کنید .
#کیک#کیک_خامه_ای#کیک_گلدانی#کیک_دسته_گل#کیک_تولد
...
مواد لازم

کیک دسته گل

۶
مواد اصلی
کیک مستطیلی4 تخم مرغی
۱ عدد
خامه فرم گرفته
۵۰۰ گرم
چاپ خوراکی (سایزa4)
۲ عدد
گل (مصنوعی یا طبیعی)
به تعداد لازم
کلمات کلیدی

کیک دسته گل

طرز تهیه

کیک دسته گل

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
یک کیک مستطیلی را به صورت ذوزنقه دو برش بزنید. هر کدام از قسمت ها را به دلخواه برش زده و فیلینگ گذاری کنید.
۲
یک مقدار خامه فرم گرفته را به سطح زیر کیک تان بزنید و لایه اول را با شیر یا هر چیز دلخواهی مرطوب کنید. و کمی سطح روی آن را خامه بزنید و فیلینگ دلخواه تان را قرار بدهید و همه لایه روی هم قرار داد تا کی کامل شود.
۳
حالا زاویه های دو طرف کیک را برش بزنید تا حالت هلال ایجاد شود. کل سطح کیک را خامه فرم گرفته بزنید و با استفاده از یک طلق یا عابر بانک یا کاردک شروع به صاف کردن کیک بکنید.زیاد حساس نباشید چون قرار چاپ خوراکی روی آن قرار بگیرد.
۴
بعد از اینکه خامه کشی تان تمام شد شما به دو عدد چاپ خوراکی سایز a۴ با طرح دلخواهتان نیاز دارید. باید یک لایه فوندانت به ضخامت ۳ تا ۴ میل پهن کنید و تصویر تان را روی فوندانت قرار بدهید و دور آن را برش بزنید. تصویر را به کمک چسب خوراکی یا با مقدار خیلی کم آب روی فوندانت بچسبانید و تصویر را به کمک فوندانت زیرش روی کیک قرار بدهید.
۵
اگر وقت نداشتید که از چاپ خوراکی استفاده کنید می توانید از کاغذ کادو روزنامه ای استفاده کنید. به این صورت که روی کیک را با سلفون پوشانده تا تماسی با خامه نداشته باشد. قسمت جلو و انتهای کار را ،سلفون نشان را جدا میکنیم. چون بعد قرار است گل و ساقه های گل قرار بگیرد.
۶
حالا هر دو کاغذ کادویی که به سایز آچار درآوردید را از یک طرفه شان به صورت اریب برش بزنید. کاغذ را روی کیک قرار دهید. به کمک چسب سواری روی سلفون فیکس کنید. میتوانیم چسب نواری تان را به صورت لوله ای در آورید زیر سلفون قرار بدهید تا به سلفون بچسبد و فیکس شود. از چاپ خوراکی استفاده کردید نیازی به چسب زدن نیست چون خودش به خامه میچسبد. این روش مقرومه بصرفه تر است .فقط موقع خوردن باید کاغذ کادو و سلفون از روی کیک جدا بشه که هیچ آسیبی به کیک نمیزنه.
۷
حالا گلها و برگها هایی که قسمت انتهایی شان را شستیم و تمیز کردیم را قسمت جلوی کیک قرار میدهیم. قسمت انتهایی کیک رو چند تا از ساقه های گل ها را قرار می دهیم که مثلاً ساقه گل ها از پایین دسته گل بیرون زده. اگر دوست داشتید میتوانید قسمت پایین کیک را با روبان تزیین کنید.که زیباتر میشود.
تصاویر مراحل تهیه

کیک دسته گل

بیشتر
سایر نکات

کیک دسته گل

عکس های بینظیرتون رو برامون ارسال کنید.
میتونید این ایده را برای سالگرد ازدواج تولد ها رو روز مادر ایده بگیرید.
عکس و تصاویر ارسالی از کیک دسته گل
نظرات دستور پخت

کیک دسته گل