عکس ترشک مخلوط
شاید خیلی از دوستان توی کشورمون از این ترشک ها که نوعی لواشک آبدار هست
و درون ظرف های یکبار مصرف خیلی کوچک می ریزند که با قاشق هم میل میکنندخورده باشند.و واقعا هم بهشون خیلی خیلی مزه داده.بعضی از آنها ترش بعضی ملس بعضی کمی ترش مایل به شیرین هستند که به مدلهای مختلف تهیه و خورده میش یه نوع آن را آموزش میدم درست کردنش خیلی راحته به شرط داشتن کمی حووووصله حوووووووصله درست کردم که جای همه دوستان خالی خیلی خیلی خوشمزه شد.
...
مواد لازم

ترشک مخلوط

۶
مواد اصلی
آلو قرمز (یا هرنوع آلوی دیگر)
۲ کیلوگرم
قیصی
۱ فنجان
دانه انار خشک
۱ فنجان
آلبالو خشک،آلوچه،آلوبخارا(از هر میوه خشک)
۱ فنجان
شکر
به مقدار لازم
آب
۱ لیوان
کلمات کلیدی

ترشک مخلوط

طرز تهیه

ترشک مخلوط

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا آلو را بشویید و با یک لیوان آب بگذارید تا به جوش آید .به محض جوش آمدن می بینید که پوست آلو ترک ترک شده و به له شدن نزدیک می شود ۲ تا ۳ دقیقه دیگر بگذارید با درب بسته آلوها نرم شود.
۲
سپس شعله را خاموش کنید سبدی را روی ظرفی بگذارید و آلوها را روی سبد بریزید و آرام آرام هسته هاوپوست را جدا کنید تا فقط عصاره آن باقی بماند کمی از آن بچشید و به دلخواه کمی شکر به آن اضافه کنید به حدی که بیشتر ترش باشد تا شیرین.
۳
بعد میوه های خشک را بیاورید و اگر برگ قیصی ها خیلی درشت هستند با قیچی آشپزخانه کمی کوچکشان کنید تمام میوه ها را درون ظرفی بریزید یکبار دیگر عصاره آلو را روی شعله قرار دهید تا شکر کاملا در آن حل شود بعد به همان داغی روی میوه ها بریزید و به مدت یک شب تا صبح کناری بگذارید
۴
خیلی راحت قیصی و دانه های انار و هر میوه خشکی دیگری که دوست دارید در عصاره آلو نرم شده .سپس آن را برای مدت طولانی تر می توانید دریخچال نگه دارید .البته اگه ازش باقی بمونه. امیدوارم از خوردن این ترشک خوووووووشمزه لذت ببرید.
نظرات دستور پخت

ترشک مخلوط