مواد لازم

نان قهوه مغزدار به شکل جوجه

۴
مواد اصلی
آرد سفید (2 لیوان)یا
۳۰۰ گرم
نمک
نصف قاشق چای خوری
خمیر مایه (5 گرم)یا
۱ قاشق مربا خوری
آب جوش (110گرم)یا
نصف پیمانه
شیر ولرم
نصف پیمانه
قهوه گلد
۲ قاشق غذا خوری
شکر قهوه ای یاسفید(30گرم)یا
۳ قاشق غذا خوری سرپر
کره (25گرم)یا
۲ قاشق غذا خوری
شکلات صبحانه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

نان قهوه مغزدار به شکل جوجه

طرز تهیه

نان قهوه مغزدار به شکل جوجه

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
قهوه رو با آب داغ حل میکنیم.☕و صبر میکنیم تا ولرم بشه. خمیر مایه و شکر رو مخلوط کرده، شیر (یا آب) و وانیل رو اضافه میکنیم. بعد ۱ونیم لیوان از آرد رو اضافه کرده و کمی ورز میدیم. اگه لازم بود بقیه آرد🍚 رو هم اضافه میکنیم. کره🧈 رو اضافه میکنیم و درحدی ورز میدیم که کره به خورد خمیر بره.
۲
روی ظرف رو میپوشونیم و اجازه میدیم ۳۰ دقیقه⏱️ استراحت کنه.(من ۱ساعت گذاشتم) بعد از استراحت خمیر نرم و چسبنده میشه. از اطراف کاسه خمیر رو به صورت کشیدن و تا زدن ورز میدیم. یعنی می کشیم به اطراف و برمیگردونیم وسط خمیر. دوباره ۳۰ دقیقه⏱️ استراحت میدیم(استراحت دوم)
۳
بعد کمی ورز میدیم و به ۴ چونه مساوی تقسیم میکنیم. دونه دونه چونه میگیریم و ورز میدیم و ۱۵ دقیقه ⏰استراحت میانی میدیم. سپس در صورت تمایل چونه ها رو باز کرده به صورت گرد، پهن می کنیم و داخلش رو شکلات 🍫میذاریم و دوباره می بندیم و فرم گرد میدیم.(من شکلات صبحانه گذاشتم)
۴
داخل قالب رو با کره🧈یا روغن چرب میکنیم. چونه ها رو کنار هم میچینیم ویک ساعت⏰ میذاریم برای استراحت آخر. روی ظرف رو می پوشانیم تا حجم خمیر دو برابر شه. بعد از استراحت میتونید روی خمیر کنجد، مغز تخمه، سیاهدانه و... بریزید.
۵
من به این شکل تزئین کردم که دوتا ذرت پخته گذاشتم برای نوک جوجه ها🐥. برای چشماشون شکلات چیپسی و ابرهاشونو سیاهدانه گذاشتم. قالب رو داخل فر داغ با دمای ۱۸۰ درجه ♨️که از ۱۵ دقیقه قبل⏰ روشن کردیم ،قرار میدیم تا به مدت ۲۰ دقیقه بپزه. 👈🏻یک ظرف آب داغ برای تامین بخار لازم، کف فر قرار میدیم.👉🏻
۶
من بعد از پخت،با برس ۱ ق چایخوری کره روی نون ها مالیدم و و بعد از چند دقیقه با برس شیر 🥛زدم روی نونها که بافت نون ها لطیف تر بشه. 💢چون روی نونها شکلات وذرت و... گذاشته بودم، خیلی آروم کره و شیر زدم روی نونها که شکلشون به هم نخوره. درنهایت بعد از اینکه نونها از حرارت افتادن، با انگشت آب مربای آلبالو زدم برای لپ جوجه ها.
۷
اگه براتون مفید بود لطفا صلواتی برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان بفرستید🌹
نظرات دستور پخت

نان قهوه مغزدار به شکل جوجه