عکس رب غوره خانگی
این رب غوره به روش خانگی درست کردم واقعا عالی شد دستورش فرستادم تا دوستان عزیز درست بکنند.
این رب خیلی به راحتی درست میشه فقط چند نکته که بسیار مهم باید رعایت بشه حتما تا رب تلخ نشه.
...
مواد لازم

رب غوره خانگی

۱
مواد اصلی
غوره سبز
۲ کیلوگرم
آب
۴ لیوان
نمک
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

رب غوره خانگی

غوره چاشنی
طرز تهیه

رب غوره خانگی

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
در مرحله اول تمام غوره ها شسته و سپس با حوصله با استفاده از یک چاقو میوه خوری غوره از وسط برش زده و حتما قسمت هسته آن خارج بکنید. (چون اگر شما رعایت نکنید رب شما تلخ میشه).
۲
بعد از اینکه تمام غوره ها به این روش برش زدید ، داخل یک قابلمه مقدار آب ذکر شده و غوره های برش زده را اضافه کنید و روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا با حرارت کم غوره بپزه.
۳
در حین پخت نمک را به مقدار لازم اضافه کنید و بعد از اینکه غوره ها نیمه پخت شد شعله گاز خاموش بکنید وبا استفاده از یک گوشتکوب برقی یا غذاساز مخلوط داخل قابلمه را میکس کامل بکنید.
۴
بعد از این کار اگر باز رب غلظت آن آبکی بود روی شعله گاز بگذارید تا کمی غلظت آن بیشتر شود. بعد از سرد شدن کامل رب را داخل ظرف در بسته بریزید و حتما داخل فریزر یخچال نگهداری کنید.
۵
اگر شما تمام مراحل را با دقت انجام دهید این رب با طعم عالی درست میکنید و اصلا تلخ نمیشه فقط باید مواظب باشید وبا حوصله غوره برش بزنید تا قسمت هسته وارد مواد رب نشه چون تلخ میشه.
۶
کاربرد رب غوره : برای خورش بادمجان / برای غذاهای شمالی / مرغ شکم پر / خورش آلو مسما وهر خورش یا غذایی که مد نظرتون بود گزینه فوق العاده عالی وخیلی این رب خوشمزه و بعد از پخت رنگ آن حالت خردلی پیدا کرد.
۷
پیشنهاد میکنم تا فصل غوره هست حتما این رب خانگی درست بکنید مطمئنم خوشتون میاد.
نظرات دستور پخت

رب غوره خانگی