عکس شیر خرما
شیر خرما یکی از راحت‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید در خانه درست کنید. روش‌های مختلفی برای تهیه شیر خرما وجود دارد. ابتدا به روشی ساده اشاره می‌کنیم:

شیر خرما از جمله شیرهای طعم‌داری است که خاصیت بی‌شماری دارد و می‌توان از این نوشیدنی فوق‌العاده خوشمزه و مقوی، جهت پذیرایی در میهمانی‌ها استفاده کرد. شیر خرما یکی از راحت‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید در خانه درست کنید. روش‌های مختلفی برای تهیه شیر خرما وجود دارد. ابتدا به روشی ساده اشاره میکنیم
...
مواد لازم

شیر خرما

۱
مواد اصلی
شیر (پرچرب)
۱ لیوان
خرما
۸ عدد
پودر دارچین (برای تزئین)
نوک قاشق چای خوری
پودر هل (برای تزئین)
نوک قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

شیر خرما

نوشیدنی
طرز تهیه

شیر خرما

درجه سختی
زمان تهیه ۵
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
ابتدا خرماها را با کمی آب‌ جوش خیس کنید و پوست و هسته آنها را کامل جدا کنید. به کمک یک چنگال آنها را له و خرمای له‌شده را با آب‌جوش نرم کنید.
۲
شیر را گرم و کم‌کم به خرما اضافه کنید. آنها را در یک کاسه بریزید و به کمک یک همزن دستی یا برقی به‌خوبی هم بزنید. شیر را تا جایی‌که مخلوط شما غلیظ و نرم شد، اضافه کنید. در پایان آن را با پودر پسته یا دارچین، تزئین کنید.
سایر نکات

شیر خرما

بسته به ذائقتون میتونید شکر اضافه کنید البته قابل حذفه میشه بجاش عسل ریخت که نوشیدنی سالم تر باشه یا کلا با خرما شیرین ترش کنید
برای تهیه یک شیر خرما غلیظ و یکدست، لازم است از دستگاه مخلوط‌کن استفاده کنید. با این حال، اگر به آن دسترسی ندارید، نگران نباشید، این روش نیازی به دستگاه ندارد.
عکس و تصاویر ارسالی از شیر خرما
نظرات دستور پخت

شیر خرما