عکس خمیر شکلاتی
🔥کاربرد این خمیر مثل خمیر فوندانت هست.و می تونید برای کاور و گل سازی هم ازش استفاده کنید
...
مواد لازم

خمیر شکلاتی

۲۰
مواد اصلی
شکلات سکه ای
۱۰۰ گرم
گلوکز
۶۵ گرم
کلمات کلیدی

خمیر شکلاتی

طرز تهیه

خمیر شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
شکلات رو روی بخار کتری به روش بن ماری ذوب کنید. در آخر اگه چند تکه کوچیک شکلات ذوب نشده داخلش موند، کاسه رو از روی حرارت بردارید و با قاشق شکلات رو به هم بزنید تا تمام شکلات آب بشه
۲
سپس شکلات رو بذارید کنار تا به طور کامل ولرم بشه و از حرارت بیفته. به حدی که اگه انگشتتون رو داخلش شکلات کردید، گرماش رو حس کنید اما دستتون نسوزه.
۳
وقتی که شکلات ولرم شد و به دمای مناسب رسید، گلوکز رو کم کم به شکلات اضافه کنید و همزمان با قاشق به هم بزنید. در این زمان خمیر شکلاتی کم کم شکل میگیره.
۴
سپس خمیر رو با دست جمع کنید. دقت کنید که خمیر رو زیاد ورز ندید چون که ممکنه به روغن بیفته. خمیر شکلات رو در سلفون بپیچید و توی کیسه فریزر بذارید. حدود ۱۲ ساعت خمیر شکلات رو در دمای آشپزخانه بذارید تا استراحت کنه و آماده استفاده بشه.
۵
برای استفاده از خمیر شکلات، از سلفون خارجش کنید و کمی ورز بدید. خمیر شکلاتی آماده ست می تونید مثل خمیر فوندانت ازش استفاده کنید
سایر نکات

خمیر شکلاتی

?برای تهیه خمیر شکلاتی به رنگ‌های مختلف از شکلات سفید استفاده کنید و بعد از آماده شدن خمیر میتونید از رنگ‌های ژله‌ای ویلتون برای رنگ دادن به خمیر استفاده کنید.
?دقت کنید در صورت استفاده از شکلات سفید گلوکز کمتری نیاز هست
?میتونید از اسانس تافی هم استفاده کنید که طعم خیلی خوبی بهش میده.
?اگه خمیر شکلات سفت شد میتونید چند ثانیه قبل از استفاده خمیر رو در ماکروفر بذارید.
?می تونید از مارکهای دیگه شکلات استفاده کنید اما بهتره که از شکلات کارات استفاده کنید.
من به شخصه فقط کارات رو پیشنهاد میدم.
? و نکته آخر اینکه کیغیت کارتون خیلی به گلوکز مصرفی تون بستگی داره. گلوکز باید رون باشه اگه گلوکزتون سفت هست کمی بنماری کنید تا نرم و رون بشه بعد استفاده کنید.
?????امیدوارم استفاده کنید و لذتش رو ببرید.
نظرات دستور پخت

خمیر شکلاتی