عکس خوراک قورمه قشقایی گوشت گوسفندی
این غذای اصیل ترک قشقایی و ترک آذربایجان است که توی زمستان درست میکنند .

توجه 📣📢📣📢 توجه
همین اول کار باید بگویم که
زمان پخت و زمان تهیه دست خودتان است چون که هر نفر یک جور قورمه دوست دارد
مواد لازم

خوراک قورمه قشقایی گوشت گوسفندی

۴
مواد اصلی
گوشت گوسفندی
۸۰۰ گرم
دنبه
۱۲۰ گرم
پیاز
۳ عدد
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
آب
۳ لیوان
طرز تهیه

خوراک قورمه قشقایی گوشت گوسفندی

درجه سختی
زمان تهیه ۷۰
دقیقه
زمان پخت ۱۷۰
دقیقه
۱
گوشت گوسفندی ابتدا آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند . در همین حین گوشت گوسفندی را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم.
۲
در این مرحله تکه های گوشت را به آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کف گوشت خارج شود. در ادامه کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم. این کار باعث می شود که بوی زهم گوشت گرفته شود.
۳
حالا پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به همراه دنبه خرد شده، چوب دارچین، برگ بو و مقداری زردچوبه، فلفل قرمز و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه درب قابلمه را با یک تکه پارچه تمیز می پوشانیم.
۴
در این مرحله اجازه می دهیم گوشت به مدت دو ساعت با حرارت ملایم بپزد، سپس تکه های گوشت را برمی گردانیم و اجازه می دهیم آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شده و دنبه ها شروع به روغن انداختن کنند.
۵
پس از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد، برگ و چوب دارچین را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم تکه های گوشت با روغن دنبه سرخ شوند. هر چند لحظه یک بار گوشت ها را می چرخانیم تا به صورت یکدست سرخ شوند.
۶
پس از اینکه دنبه ها به خوبی آب شدند و تکه های گوشت کاملا سرخ شدند، مقداری نمک اضافه می کنیم. و بعد در ظرف مورد نظر با نان یا تخم مرغ یا با برنج سرو میکنید .
۷
نوشه جان
سایر نکات

خوراک قورمه قشقایی گوشت گوسفندی

زمان پخت و زمان تهیه دست خودتان است
نظرات دستور پخت

خوراک قورمه قشقایی گوشت گوسفندی