مواد لازم

کتلت کلم بروکلی

۴
مواد اصلی
کلم بروکلی (کوچک)
۱ عدد
تخم مرغ
۱ عدد
آرد
۳/۴ لیوان
شیر
۱/۲ لیوان
پنیر پیتزا (رنده شده)
۱/۳ پیمانه
سیر
۲ حبه
زعفران
۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کتلت کلم بروکلی

طرز تهیه

کتلت کلم بروکلی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا كلم بروكلی را كاملا بشوید اما آن را باز نكنید!سپس داخل قابلمه ای مقداری آب و نمك را به جوش بیاورید و کلم بروکلی ها را داخل آن بیندازید و ۵ دقیقه بگذارید بجوشد سپس آن را آبكش كرده با آب سرد بشویید و داخل آبكش قرار دهید تا آب اضافه آن برود.
۲
آرد را با نمك مخلوط كرده و ۳بار الك كنید و كنار بگذارید. تخم مرغ را داخل ظرفی بشكنید و با چنگال كمی بزنید و بعد و شیر را داخل ظرف بریزید و هم بزنید تا کف کند سپس سیر را رنده كرده و به مواد اضافه كنید و بعد پنیر پیتزای رنده شده ، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید.سپس آرد را كم كم به مواد اضافه كنید و هم بزنید.
۳
کلم بروکلی را با چنگال کلم ها را له کنید و به مواد اضافه كنید .باید انقدر با پشت چنگال فشار دهید تا مواد یکدست شوند و تکه های بزرگ کلم داخل مایه کوکو نباشد.سپس در صورت تمایل زعفران را به مواد اضافه كنید.
۴
تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن بریزید ، پس از داغ شدن روغن با قاشق مقداری از مایه کتلت بردارید و داخل تابه بریزید و پهن کنید و بعد درپوش ظرف را قرار دهید ، پس از اینکه یک طرف سرخ شد كتلت را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.البته این بار بدون درپوش!
سایر نکات

کتلت کلم بروکلی

در صورت تمایل به جای شیر از آب مرغ استفاده كنید و به مواد كتلت آبلیمو بزنید تا خوشمزه تر شود
میتوانید كلم را بعد از پختن دالخ خرد كن كاملا خرد كنید اما كلم نباید میكس شود و فقط باید ریز خرد شود تا آب نیندازد
عکس و تصاویر ارسالی از کتلت کلم بروکلی
نظرات دستور پخت

کتلت کلم بروکلی