مواد لازم

جوی دوسر پخته با نارگیل برشته

۸
مواد اصلی
تخم کتان
۲ قاشق سوپ خوری
آب
۵ قاشق سوپ خوری
نارگیل تازه رنده شده
۲/۳ پیمانه
پرک جو دو سر
۲ پیمانه
بادام بدون پوست بوداده و خردشده
۲/۳ پیمانه
میوه خشک(کشمش،آلوی خشک و کرن بری)
۳ قاشق سوپ خوری
شکر
۱ قاشق سوپ خوری
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
عسل
۲ قاشق سوپ خوری
شیر یا شیر نارگیل با شیر بادام
۱/۳/۴ پیمانه
روغن نارگیل
۱/۴ پیمانه
انجیر تازه
تعدادی
کلمات کلیدی

جوی دوسر پخته با نارگیل برشته

طرز تهیه

جوی دوسر پخته با نارگیل برشته

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید سپس یک ظرف گود به ابعاد حدودا ۲۰ سانتی‌متر را با روغن نارگیل یا هر روغن گیاهی دیگر چرب کنید.
۲
تخم کتان را با آب در ظرفی بریزید کنار بگذارید نارگیل رنده‌ شده را در سینی بریزید و در فر در حال گرم شدن بگذارید. وقتی نارگیل‌ها بعد از ۴-۳ دقیقه طلایی، قهوه‌ای شدند سینی را بیرون بیاورید.
۳
کاسه‌ای بزرگ بردارید و جو، بادام و نیمی از نارگیل برشته را در آن بریزید. میوه خشک، شکر و نمک را هم اضافه کرده، مواد را با هم مخلوط کنید.
۴
تخم کتان را دریک کاسه‌ بزرگ بریزید. عسل و شیر را هم به آن بیفزایید و هم بزنید. در حین هم زدن روغن نارگیل را هم اضافه کنید تا با دیگر مواد مخلوط شود. حالا مواد خشک را به این کاسه افزوده و مخلوط کنید.
۵
مواد را در ظرف چرب شده بریزید و در فر قرار دهید تا به مدت ۴۰ دقیقه حرارت ببینند. وقتی کناره‌های مواد طلایی، قهوه‌ای شد، حرارت را تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد زیاد کنید و مواد را ۵ تا ۸ دقیقه دیگر حرارت دهید.
۶
بعد از این مدت ظرف را بیرون بیاورید. در این حالت مواد باید حالت چیپسی پیدا کرده باشند؛ یعنی گوشه‌ها قهوه‌ای‌رنگ و برشته شده باشند.
۷
جوی برشته را گرم سرو کنید. به دلخواه می‌توانید کمی خامه، انجیر یا هر میوه دیگر فصل و نارگیل برشته بیشتر به آن بیفزایید. این صبحانه وقتی تازه مصرف می‌شود طعم بهتری دارد. اما می‌توانید تا ۳ روز آن را در یخچال نگه دارید. فقط موقع مصرف یادتان باشد دوباره آن را در فر یا مایکروفر گرم کنید .
سایر نکات

جوی دوسر پخته با نارگیل برشته

#صبحانه
عکس و تصاویر ارسالی از جوی دوسر پخته با نارگیل برشته
نظرات دستور پخت

جوی دوسر پخته با نارگیل برشته