عکس بیسکویت کرمدار
یک بیسکویت سالم و خوشمزه برای عصرانه یا تغذیه مدارس بچه ها با امکان اضافه کردن انواع طعم دهنده ها برای داشتن بیسکویت های کرمدار متنوع
اگر این رسپی برای شما مفید بود لطفا صلواتی بفرستید.‌‌
#بیسکویت_زنجبیلی #بیسکویت_کرمی #تزیین_بیسکویت #بیسکویت_کاکائویی #بیسکویت_دارچینی #بیسکویت_وانیلی #بیسکویت_زعفرانی #بیسکویت_نسکافه #بیسکویت_قهوه #بیسکویت_هل #طرزتهیه_بیسکویت
...
مواد لازم

بیسکویت کرمدار

۷
مواد لازم خمیر
کره
۱۰۰ گرم
آرد
۱۹۰ گرم
پودر قند
۴۰ گرم
تخم مرغ
۱ عدد
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
پودر کاکائو
۲ قاشق سوپ خوری
مواد لازم
پودر قند
۲۵ گرم
پودر کاکائو
۲ قاشق سوپ خوری
کره نرم شده
۳۰ گرم
شکلات
۶۰ گرم
کلمات کلیدی

بیسکویت کرمدار

طرز تهیه

بیسکویت کرمدار

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۱۲
دقیقه
۱
برای تهیه خمیر بیسکویت ابتدا کره به دمای محیط رسیده را با پودر قند و تخم مرغ و وانیل برای ۳ دقیقه بزنید.
۲
سپس آرد و بکینگ پودر و طعم دهنده دلخواه را سه بار الک کنید و به بقیه مواد اضافه کنید و با لیسک یا دست مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود(نیازی به ورز دادن نیست).
۳
خمیر را به قطر ۲ تا ۳ میلیمتر باز کنید و با کاتر دلخواه قالب بزنید و در سینی فر (بدون کاغذ روغنی و چرب کردن) با فاصله کمی بچینید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ برای ۱۰ تا ۱۷ دقیقه بپزید.
۴
برای تهیه کرم ، شکلات را بن ماری کنید، از روی بخار برداشته و با بقیه مواد مخلوط کنید تا کرم حاصل شود، سپس در قیف ریخته و وقتی بیسکویت ها خنک شدند روی سطح یک بیسکویت از کرم قرار دهید و بیسکویت بعدی را به آرامی روی کرم قرار داده و کمی فشار دهید تا به هم بچسبند، سپس سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

بیسکویت کرمدار

سایر نکات

بیسکویت کرمدار

برای داشتن بیسکویت نرم، زمان پخت 10 تا 12 دقیقه کافیست، اگر تمایل دارید بیسکویت تردی داشته باشید زمان پخت را چند دقیقه بیشتر کنید و مراقب باشید که نسوزند.
به جای پودر کاکائو از هر طعم دهنده دلخواهی میتوانید استفاده کنید(زنجبیل یا نسکافه یا دارچین یا هل یا قهوه یا زعفران دم کرده غلیظ) و مقدار طعم دهنده را میتوانید کم یا زیاد کنید. در صورت استفاده از هر یک از طعم دهنده ها به جای پودرکاکائو، حتما وانیل را از مواد حذف کنید.
برای کرم بیسکویت میتوانید از شکلات سفید یا شیری یا شکلات رنگی استفاده کنید، در صورت استفاده از شکلات سفید یا رنگی میتوانید پودر کاکائو را حذف کنید و از اسانس یا طعم دهنده دلخواه دیگری استفاده کنید.
این خمیر در فر کمی پف می کنید پس در باز کردن خمیر دقت کنید.
اگر خمیر کمی شل بود آنرا برای نیم ساعت داخل کیسه فریزر در یخچال قرار دهید سپس استفاده کنید.حین کار همه خمیر را باز نکنید تا گرمای دست و محیط باعث شل شدن آن نشود.
از انواع کاتر فشاری و مهرهای شیرینی پزی میتوانید استفاده کنید.
بیسکویت را در ظرف دربسته یا کیسه زیپ کیپ نگهداری کنید.
نظرات دستور پخت

بیسکویت کرمدار