مواد لازم

شیرینی کره ای

۸
مواد اصلی
آرد
۲ فنجان
کره سرد، برش خورده
۱ فنجان
تخم مرغ
۱ عدد
شکر دانه ای
۳/۴ فنجان
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
پوست لیمو
۱ قاشق چای خوری
رنده پوست پرتقال
۱ قاشق چای خوری
وانیل
۲ قاشق چای خوری
شکر برای روی شیرینی
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

شیرینی کره ای

طرز تهیه

شیرینی کره ای

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
همه ی مواد را در یک غذا ساز بریزید و بزنید تا مخلوط به شکل پوره ی سیب زمینی در بیاید. مخلوط را از کاسه ی غذاساز بیرون بیاورید و روی یک تکه ی بزرگ پوشش پلاستیکی قرار دهید و خمیر را به شکل یک صفحه ی گرد در بیاورید. ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید.
۲
فر را از قبل با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) داغ کنید. سپس یک سطح تمیز را کمی آرد پاشی کنید. خمیر را از فریزر بیرون بیاورید و آن را نصف کنید. نصفی را روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید و نصف دیگر را به یخچال برگردانید.
۳
نصفه ی خمیر را مجدداً‌ به شکل یک صفحه ی گرد در بیاورید و با ضخامت یکدست ۱ سانتی متر پهن کنید. با یک قالب شیرینی بری خمیر را به شکل دلخواه برش دهید. اگر می خواهید شیرینی ها شکل دکمه ای داشته باشند قالب بایستی گرد باشد.
۴
به جای پهن کردن خمیر می توانید آن را به شکل یک لوله دربیاورید و به شکل دایره هایی به ضخامت ۱ سانتی متر برش بدهید.
۵
شیرینی ها را در یک سینی شیرینی پزی که کف آن را با کاغذ پوستی پوشانده اید بچینید. اگر می خواهید شکل دکمه ای به شیرینی ها بدهید یک لیوان گرد یا قالب شیرینی پزی که قطر آن با قطر شیرینی ها برابر باشد را به آرامی روی تکه های شیرینی فشار دهید تا لبه ی دندانه دار پیدا کند. لیوان را تا ته فشار ندهید. سپس با یک سیخ چوبی چهار حفره وسط شیرینی ها درست کنید.
۶
کمی دیگر شکر روی آنها بپاشید سپس ۹ تا ۱۲ دقیقه تا زمانی که قهوه ای روشن شوند در فر بپزید. شیرینی ها را از فر بیرون بیاورید و روی یک توری خنک کننده خنک کنید. همین کار را با نصفه ی دوم خمیر که در یخچال قرار داده اید انجام بدهید. شیرینی ها را در پوشش پلاستیکی بپیچید و تا ۲ هفته در یخچال نگه داری کنید.
تصاویر مراحل تهیه

شیرینی کره ای

نظرات دستور پخت

شیرینی کره ای