مواد لازم

رولت شکلاتی(بدون آرد)

۱۰
مواد اصلی
تخم مرغ
۶ عدد
شکر
۲۰۰ گرم
پودر کاکائو
۵۰ گرم
پودر قند برای تزیین
به مقدار لازم
مواد لازم
شکلات شیری یا تلخ
۱۰۰ گرم
خامه پرچرب
۲۵۰ گرم
سس شکلات
۵۰ گرم
پودر قند
۵۰ گرم
کلمات کلیدی

رولت شکلاتی(بدون آرد)

طرز تهیه

رولت شکلاتی(بدون آرد)

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۲۲
دقیقه
۱
زرده‌هاي تخم‌مرغ را در ظرفي بريزيد و خوب هم بزنيد. و شكر به آن اضافه كنيد تا مايه‌اي كرم رنگ حاصل شود. حالا پودر كاكائو را به آن اضافه كنيد.
۲
در ظرف ديگري سفيده‌هاي تخم‌مرغ را بريزيد و با همزن برقي به اندازه‌اي بزنيد كه پف كند و با برگرداندن ظرف نريزد.
۳
سفيده زده شده را در سه مرحله به آرامي به مخلوط كاكائويي بالا اضافه كنيد و آرام هم بزنيد.
۴
روي سيني فر را با كاغذ شيريني‌پزي بپوشانيد. مايه كيك را روي سيني بريزيد و پهن کنید. سینی را به مدت ۲۰ تا ۲۲ دقيقه در فر كه از قبل گرم كرده‌ايد، قرار دهيد تا اين لايه نازک كيك بپزد. مراقب باشيد كيك زياد نپزد، چرا كه در اين صورت راحت لوله نمي‌شود.
۵
بعد از پخت كيك سینی را بيرون آورده، کمی صبر کنید تا خنک شود. بعد از ۶ تا ۸ دقيقه با کمک کاغذ روغنی زیرش شروع كنيد به رول كردن آن.
۶
روش تهيه مواد داخل رولت:کاسه‌اي آماده كنيد و شكلات را با ۵۰ ميلي‌ليتر از خامه پرچرب در آن بريزيد. این کاسه را ‌داخل كاسه‌اي فلزي قرار دهيد و آن‌ها را روی شعله اجاق گاز قرار دهيد. مابقي خامه را با پودر قند مخلوط كنيد تا خامه فرم بگيرد. اين كار را با همزن انجام دهيد.
۷
وقتي خامه آماده شد، آن را كناري بگذاريد. حالا اول كيك رول شده را باز كنيد. بعد مخلوط شكلاتي را با فاصله دو سانتيمتري از لبه كيك روی آن بریزید و با کاردک شکلات را روی سطح کیک پخش کنید. مدتی صبر كنيد تا كمي خودش را بگيرد.
۸
حالا خامه فرم گرفته را روي شکلات بريزيد و آن را روی تمام سطح شكلات پهن كنيد. سپس دوباره كيك را رول كنيد. روي كيك را پودر قند و پودر شكلات بريزيد. سپس روي آنها با سس شكلات نقش ايجاد كنيد.
عکس و تصاویر ارسالی از رولت شکلاتی(بدون آرد)
نظرات دستور پخت

رولت شکلاتی(بدون آرد)