مواد لازم

مافین شکلاتی با خامه انار

۵
مواد اصلی
آرد سفید
۱ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
آب داغ
۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو
۱/۳ پیمانه
روغن مایع
۱/۴ پیمانه
شکر
۳/۴ پیمانه
تخم مرغ
۱ عدد
پودر وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
مواد لازم
نشاسته ذرت
۲ قاشق سوپ خوری
شکر
۱.۵ پیمانه
آب
۱/۲ قاشق سوپ خوری
زرده تخم مرغ
۱ عدد
آب انار
۱ پیمانه
کره نرم شده
۱ قاشق سوپ خوری
دانه انار
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

مافین شکلاتی با خامه انار

طرز تهیه

مافین شکلاتی با خامه انار

درجه سختی
زمان تهیه ۳۵
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه‌ سانتیگراد روشن کنید. کپسول‌های مخصوص مافین را داخل قالب‌ها قرار دهید و آن‌ها را کنار بگذارید. در ظرفی آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و الک کنید. در ظرف دیگری آب داغ و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید. در یک ظرف بزرگ روغن و شکر را خوب با هم مخلوط کنید.
۲
سپس تخم‌مرغ و پودر وانیل را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مواد با هم مخلوط شوند. نیمی از مخلوط کاکائو را بریزید و خوب هم بزنید، سپس نیمی از مخلوط آرد را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. بقیه‌ مخلوط کاکائو را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.
۳
در انتها بقیه‌ آرد را بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه‌ کیک آماده شود. نیمی از قالب‌ها را با مایه‌ کیک پر کنید، سپس آن‌ها را داخل فر به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا کیک‌ها آماده شوند.
۴
در این فاصله نشاسته‌ی ذرت، شکر، نمک، آب و زرده‌ تخم‌مرغ را با هم مخلوط کنید. آب انار را داخل قابلمه‌ای بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. نیمی از آن را داخل مخلوط نشاسته بریزید و خوب مخلوط کنید تا نرم شود،
۵
سپس مخلوط را داخل قابلمه، به بقیه‌ی آب انار اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید. صبر کنید تا مخلوط غلیظ شود. بعد کره را اضافه کنید.مخلوط خامه ای را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود.
۶
وقتی کیک‌ها کاملاً سرد شدند، آن‌ها را با خامه و مقداری دانه انار تزیین کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از مافین شکلاتی با خامه انار
نظرات دستور پخت

مافین شکلاتی با خامه انار