مواد لازم

دسر پرتقالی داخل لیوان

۲
مواد اصلی
پودر ژله آلوئه ورا
۱ بسته
پودر ژله پرتقال
۲ بسته
بستنی وانیلی
۱ عدد
کلمات کلیدی

دسر پرتقالی داخل لیوان

طرز تهیه

دسر پرتقالی داخل لیوان

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا یک بسته پودر ژله آلوورا را با یک لیوان آب جوش مخلوط نمایید و آن را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) کاملا حل نمایید.
۲
بعد از اطمینان از حل شدن کامل پودر ژله در آب جوش، بستنی را از فریزر خارج نموده و به مخلوط آب جوش و ژله اضافه نمایید و با چنگال هم بزنید تا بستنی حل شود.
۳
در این مرحله از تهیه ژله ظرفی پیرکس با ابعاد ۲۰ در ۳۰ انتخاب نمایید و تمام سطح آن را سلفون بکشید و بعد ژله را به آرامی داخل آن بریزید و از هم زدن آن خودداری نمایید. ظرف حاوی ژله را بمدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید.
۴
در این فاصله دو بسته ژله پرتقالی را طبق دستور روی پاکت با یک لیوان آب جوش به روش بن ماری حل کردم و سپس یک لیوان اب سرد ریختم و میزارم کنار خنک خنک بشه.
۵
بعد از گذشت نیم ساعت ژله را از یخچال خارج نموده و با کاتر دایره شکل(البته شکل کاتر سلیقه ایه)که اونو با آب خیس کردم روی ژله زدم و بشکل دایرهای کوچیک در آوردم و به ظرف سرو ژله چسبوندم و ژله پرتقالی سرد شده را توی ظرف ریختم و بمدت یک الی یک ونیم ساعت گذاشتم یخچال تا ببندد.
۶
در این فاصله باقیمونده ترکیب ژله و بستنی رو که بعد از کاتر زدن اضافه میاد دوباره میزاریم روی حرارت و ذوب میکنیم و میزاریم سرد بشه و روی ژله پرتقالیمون میریزیم و بعد از نیم ساعت که ژله مون کامل آماده شد به دلخواه تزیین میکنیم.
سایر نکات

دسر پرتقالی داخل لیوان

اگه ظرف سروتون شیشه ای باشه ژله بستنیتون به راحتی به ظرف میچسبه ولی اگه پلاستیکی باشه یا بخواهید میوه رو بچسبونید باید اول کمی ژله آلورا را با کمی آب حل کنید بصورتی که ژله غلیظ باشه و به میوه یا ژله بستنیتون بزنید بعد به ظرف بچسبونید راحت چسبیده میشه.
عکس و تصاویر ارسالی از دسر پرتقالی داخل لیوان
نظرات دستور پخت

دسر پرتقالی داخل لیوان