مواد لازم

دسر پرتقال یخچالی

۸
مواد اصلی
پرتقال
۵ عدد
آب
۱/۳ پیمانه
شکر
۱/۴ پیمانه
پودر ژلاتین
۲ قاشق چای خوری
آب پرتقال (برای حل شدن پودر ژلاتین)
۱/۴ پیمانه
پنیر ماسکارپونه
۲۰۰ گرم
شکر
۱۲۰ گرم
خامه فرم گرفته
۲۰۰ گرم
بیسکویت لیدی فینگر
۲۰ عدد
آب پرتقال
۱/۲ پیمانه
ژله آلوئه ورا
۱ بسته
کلمات کلیدی

دسر پرتقال یخچالی

طرز تهیه

دسر پرتقال یخچالی

درجه سختی
زمان تهیه ۴۵
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
۲ عدد از پرتقال‌ها را فیله کنید. یک‌سوم پیمانه آب و یک‌چهارم پیمانه شکر را مخلوط کرده و روی شعله ملایم قرار دهید تا شکر حل شده و مواد شروع به جوشیدن کند،
۲
سپس فیله‌های پرتقال را اضافه کرده و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مواد کمی غلیظ شود. فیله‌های پرتقال را از شربت جدا کرده و کنار بگذارید تا خنک شوند.
۳
پودر ژلاتین را روی یک‌چهارم پیمانه آب پرتقال پاشیده و روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین حل شود.
۴
پنیر خامه‌ای و شکر را با دور کند هم‌زن برقی بزنید تا شکر کاملاً مخلوط شده و صاف و یک‌دست گردد. سپس ژلاتین حل شده خنک را در حالی که همزن روشن است، کم‌کم اضافه کرده و مخلوط کنید.
۵
همزن را خاموش کرده و خامه‌ی فرم گرفته قنادی را نیز اضافه کرده و به آرامی به کمک لیسک با مواد مخلوط کنید. کف قالب کمربندی مستطیلی را کاغذ روغنی انداخته و یک ردیف لیدی‌فینگر کف قالب بچینید،
۶
سپس روی لیدی‌فینگرها را با آب پرتقال مرطوب کنید و اینکار را یکبار دیگر هم اگر دوست داشتید تکرار کنید. فیله‌های پرتقال شیرین‌شده و خنک را روی آن بچینید.
۷
نیمی از مواد پنیری آماده را روی لایه‌ی لیدی‌فینگر و فیله پرتقال ریخته و صاف کنید. بقیه‌ی فیله پرتقال ها را روی آن بچینید، سپس بقیه مواد پنیری را روی آن ریخته و صاف کنید. قالب را به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید.
۸
سپس یک بسته ژله آلوئورا را طبق دستور روی بسته آماده کنید. یک پرتقال دیگه رو فیله کنید و روی مواد پنیری بچینید و کمی از ژله را روی آن ها بریزید و به مدت ۳ دقیقه در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد.
۹
بعد از آن مابقی ژله را هم ریخته و میگذاریم در یخچال تا کامل خودش را بگیرد. در نهایت از قالب خارج و سرو نمایید.
نظرات دستور پخت

دسر پرتقال یخچالی