عکس کیک پرتقال
کیک پرتقال بافت فوق العاده نرم و سبکی داره که تو دهن آب میشه، از عطر و بوی پرتقال هم سرمست میشید. پیشنهاد میکنم حتما درست کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید.برای نتیجه بهتر مواد رو وزن کنید .
🚫👈قالب مناسب : ۲۵ میان تهی
...
مواد لازم

کیک پرتقال

۱۰
مواد اصلی
تخم مرغ بزرگ
۵ عدد
شکر (یا1لیوان +1/5ق غ)
۲۳۰ گرم
روغن (یا 100گرم)
۱/۲ لیوان
آب پرتقال
۱ لیوان
آرد (یا 330گرم)
۲/۵ لیوان
بیکینگ پودر
۱ قاشق غذاخوری سرخالی
رنده پوست پرتقال
۱ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

کیک پرتقال

کیک نرم کیک خانگی
طرز تهیه

کیک پرتقال

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
آرد را الک کنید سپس با لیوان پیمانه کنید و بعد بیکینگ پودر را بهش اضافه و سه بار الک کنید👉 قالب میان تهی را هم با کمی روغن جامد یا کره ، چرب و آرد پاشی کرده ، آرد اضافه را هم خالی کنید.
۲
زرده و سفیده رو ازهم جدا کنید. سفیده ها و نصف شکر رو با همزن برقی بزنید تا فرم بگیره و از ظرف نریزه و بزارید یخچال. زرده ها را با نصف دیگه شکر با همزن بزنید تا کرم رنگ شه و رنده پوست پرتقال رو اضافه کنیدو سپس شروع کنید به هم زدن تا پف کنه و کشدار شه.بترتیب روغن مایع  و آب پرتقال را اضافه و در حد مخلوط شدن هم بزنید.آرد و بیکینگ پودر الک شده رو در سه مرحله به مایه اضافه و با لیسک زیر و رو کنید تا مخلوط شوند.
۳
(مایه غلیظه نگران نباشید)حالا سفیده رو کم کم به مایه قبلی اضافه و با لیسک بصورت زیر و رو کردن از یک جهت فولد کنید تا مایه صاف و یکدست بشه.مایع کیک رو داخل قالب با قطر ۲۵سانت که قبلا چرب کردید بریزید، خوب صاف کنید.دو بار هم به زمین بکوبید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه بپزید.
۴
دمای فرها باهم متفاوته . پس با سیخ چوبی داخل کیک بزنید اگه تمیز بیرون اومد کیک پخته.از فر بیرون بیارید پس از ۱۵ دقیقه روی توری فلزی برگردونید تا کاملا خنک بشه. اگر فر ندارید هنگام آماده کردن مواد کیک  یه شعله پخش کن روی شعله بزارید سپس قابلمه ای که از قالبتون بزرگتر انتخاب کنید و روی حرارت کم (شعله یه کم از برنج دم دادن بیشتر باشه ) با دم کنی بزارین تا خوب گرم بشه توی قابلمه یه سه پایه یا یه دونه قالب کوچولویی بزارین که قالب با کف قابلمه مستقیما تماس نداشته باشه.حدود ۱۰ بزارید گرم بشه. مواد رو که داخل قالب ریختید . قالب رو سریع تو قابلمه بزارین و درش رو کیپ کنید تا حرارت خارج نشه.
۵
بسته به میزان حرارت زمان پخت کیک فرق میکنه برای من ۱ ساعته پخت .ولی قبل از ۵۰ دقیقه در قابلمه رو برندارید.نشونه پخت کیک این هست که بوی کیک پخته به مشامتون برسه. با خلال چوبی تست کنید و از قابلمه خارج کنید. بهتر است برای کیک های میوه ای از قالب میان تهی استفاده کنید .
تصاویر مراحل تهیه

کیک پرتقال

بیشتر
نظرات دستور پخت

کیک پرتقال