عکس کیک تصویری
کیک تصویری با ژله بریلو
...
مواد لازم

کیک تصویری

۱۸
مواد اصلی
کیک اسفنجی یا شیفون
۱ عدد
ژله بریلو
به مقدار لازم
شکلات تلخ
۴ تکه
خامه فرم گرفته
۱ کیلوگرم
کاغذ روغنی
۱ عدد
قیف یکبار مصرف
تعدادی
کلمات کلیدی

کیک تصویری

طرز تهیه

کیک تصویری

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
کیک را از قبل آماده می کنیم و وقتی خنک شد داخل یخچال میگذاریم .حتما روی کیک رو بپوشونید تا خشک نشه. من کیک رو داخل کیسه می کنم بعد میگذارم تو یخچال
۲
طرح مورد نظر رو روی کاغذ روغنی با خودکار میکشیم و کاغذ های اضافی رو میچینیم حدودا دو سانت از اطراف عکس جا بگذارید و ما بقی رو بچینید.
۳
شکلات تلخ رو به روش بن ماری آب میکنیم کمی صبر می کنیم تا از دما بیفته و دستمون نسوزه و بعد داخل قیف یکبار مصرف می ریزیم سر قیف رو به اندازه خیلی کم مثلا یک یا دو میلی متر می چینیم
۴
کاغذ روغنی رو بر عکس توی سینی یا روی میز با دو تیکه چسب شیشه ای فیکس میکنیم تا جابه جا نشه. خیلی چسب نزنید که بعد به مشکل بر بخورید.
۵
با شکلات تلخ دور تا دور تصویر رو دورگیری می کنیم تمامی خطوط باید به هم متصل باشه. صبر میکنیم تا کاملا خشک بشه. برای چشم و دهانش میتونی روی کیک با خلال دندون بکشید و با شکلات تلخ دورگیری کنید.
۶
وقتی خامه کشی کیک کاملا تمام شد کیک را نیم ساعت داخل فریزر میگذاریم.
۷
کیک را از فریزر بیرون می آوریم. تصویر رو در جای مناسب قرار می دهیم و آرام با انگشت روی خطوط می کشیم تا آن ها از کاغذ جدا و روی کیک منتقل شوند اگر خط ها خیلی نازک باشن میشکند واز کاغذ جدا نمیشه و اگرخیلی ضخیم باشن قشنگ نیست.
۸
داخل تصویر رو با بریلو با رنگ های دلخواه پر کنید
نظرات دستور پخت

کیک تصویری