مواد لازم

کوفته گوشت با سس ماریانا

۸
مواد اصلی
گوشت چرخ کرده
۱ کیلوگرم
سوسیس
۲۵۰ گرم
پیاز
۱ عدد
سیر
۴ حبه
آب مرغ
۱/۲ پیمانه
پودر سوخاری
۱ پیمانه
تخم مرغ
۱ عدد
پنیر پارمسان رنده شده
۱/۱/۴ پیمانه
جعفری خردشده
۳ قاشق سوپ خوری
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
فلفل سیاه
۱/۲ قاشق چای خوری
مواد لازم برای سس
روغن زیتون
۲ قاشق سوپ خوری
پیاز خردشده
۱ عدد
سیر خردشده
۳ حبه
پودر آویشن
۱ قاشق سوپ خوری
آب
۳/۴ پیمانه
شکر
۱ قاشق سوپ خوری
سس قرمز
۱/۴ پیمانه
گوجه فرنگی
۵ عدد
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کوفته گوشت با سس ماریانا

طرز تهیه

کوفته گوشت با سس ماریانا

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سوسیس‌ها را ریز خرد کنید و در ظرفی با گوشت چرخ‌کرده مخلوط کرده، ورز دهید. پیاز و سیر را پوست بگیرید و داخل مخلوط کن بریزید تا پورهای شکل شوند، سپس همراه با آبِ مرغ، پودر سوخاری، پنیر، جعفری، تخم‌مرغ، نمک و فلفل به مخلوط گوشت اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید تا مایه کوفته آماده شود.
۲
مخلوط را به صورت توپ‌های کوچک درآورید و روی سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده‌اید، قرار دهید. سینی را به مدت ۳۰-۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کوفته‌ها بپزند.
۳
در این فاصله سس را آماده کنید. روغن‌زیتون را داخل قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید، سپس پیاز را داخل آن تفت دهید. بعد از آنکه نرم و طلایی شد، سیرها را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. حالا باید پودر آویشن، سس گوجه‌فرنگی، گوجه‌فرنگی رنده شده، شکر و مقداری نمک و فلفل بریزید. آب را هم در این مرحله اضافه کنید. صبر کنید مواد حدود ۱۵-۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزند و سس غلیظ شود.
۴
وقتی کوفته‌ها آماده شد، آنها را داخل سس قرار دهید و بگذارید حدود ۱۰-۵ دقیقه داخل سس بمانند، سپس کوفته و سس را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و سرو کنید.
نظرات دستور پخت

کوفته گوشت با سس ماریانا