مواد لازم

نان رول توت فرنگی

۶
مواد اصلی
پودر خمیر مایه
۱.۵ قاشق چای خوری
کره
۵۰ گرم
شیر
۱/۲ پیمانه
آب
۱/۳ پیمانه
تخم مرغ
۱ عدد
شکر
۳ قاشق چای خوری
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
آرد
۲/۲/۳ پیمانه
وانیل
۱ قاشق چای خوری
مارمالاد توت فرنگی
به مقدار لازم
گردو خردشده
به مقدار لازم
زرده تخم مرغ (برای رومال)
۱ عدد
مغز آجیل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

نان رول توت فرنگی

طرز تهیه

نان رول توت فرنگی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۸۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
ابتدا آب و شیر را با مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس آن را از روی حرارت بردارید و کره را اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا کره آب شود. کمی صبر کنید تا مخلوط ولرم شود، سپس آن را داخل کاسه مناسبی بریزید.
۲
حالا باید تخم مرغ، شکر، وانیل و پودر خمیر مایه را اضافه کنید و هم بزنید. در انتها آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر نان حاصل شود. خمیر را کمی ورز دهید، سپس روی آن سلفون بکشید و به مدت ۲ ساعت در جای گرم بگذارید تا حجمش دو برابر شود.
۳
بعد از زمان ذکرشده، روی میز کار کمی آرد بریزید، سپس خمیر را روی آن باز کنید. حالا باید گردوی خردشده و مارمالاد توت فرنگی را روی آن پخش کنید تا یک لایه نازک روی خمیر تشکیل شود. خمیر را به آرامی لوله کنید.
۴
قالب لوف مستطیل شکلی را کمی چرب کنید، سپس رول را داخل آن قرار دهید. روی قالب را بپوشانید و دوباره به مدت ۱ ساعت به خمیر استراحت دهید تا ور بیاید، سپس با قلم مو روی آن زرده تخم مرغ بمالید. در انتها مقداری مغز دلخواه مانند مغزگردو، پسته، بادام و ... روی رول بریزید.
۵
قالب را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر که از ۳۰-۲۰ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار دهید تا نان بپزد و آماده شود، سپس قالب را از فر خارج کنید. وقتی کمی خنک شد، نان را از قالب درآورید و بگذارید کاملا خنک شود، سپس آن را برش بزنید و سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از نان رول توت فرنگی
نظرات دستور پخت

نان رول توت فرنگی