مواد لازم

نان گل اتریشی

۲۰
مواد اصلی
شیر ولرم
۱ لیوان
مایه خمیر
۱ قاشق سوپ خوری
تخم مرغ
۱ عدد
کره
۵۰ گرم
آرد
۲ لیوان
شکر
۴ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

نان گل اتریشی

طرز تهیه

نان گل اتریشی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
اول از همه باید نصف شیر و یه قاشق شکر رو توی ظرفی بریزید و یه کمی هم بزنید و بعد از آن پودر خمیر مایه اضافه کنید و مقداری هم بزنید.
۲
من درب ظرف را گذاشتم تا ده دقیقه بماند تا به عمل بیایدخوب بعد از ده دقیقه اگر درب را باز کنید حجمش دو برابر و شاید بیشتر شده ، این یعنی خمیر مایه شما سالمه و کیفیتش را از دست نداده است .
۳
تخم مرغ رو با چنگال بزنید و سپس بقیه شیر و شکر و کره نرم شده در محیط و خمیر مایه به عمل اومده را با هم مخلوط کنید
۴
آرد را چند بار الک کنید و توجه داشته باشید که همیشه در خمیر ها مقدار آرد تقریبی میباشد و به همین دلیل اول سه لیوان آرد را ریخته و به تدریج و با دست ورز دهید ، زمانی که دیدیدبه دست می چسبد نصف لیوان را به تدریج بریزید تا جایی که خمیر به دست نچسبد.
۵
دقت کنید اگر خمیر را حدود ده دقیقه با دست ورز بدهید دیگر چسبندگیش را از دست میدهد.پس بیشتر از مقدار گفته شده آرد اضافه نکنید و چسبندگی خمیر رو با ورز دادن از بین ببرید.
۶
در مرحله بعد خمیر را در ظرف تمیز قرار دهید و رویش را خوب بپوشانید و در جای نسبتا گرم به مدت یک ساعت استراحت دهید.حالا سطح میز رو کمی آرد بپاشید و خمیر رو به قطر ۱سانت باز کنید و به شکل نوار به عرض ۵سانت باز کنید
۷
روی خمیر رو با برس کمی چرب کنید شکر و دارچین بپاشید و کمی کشمش بچینید.حالا نوارهای خمیری را رول کرده و داخل قالب مافین بگذارید.
۸
دوباره روی قالب را بپوشانید و ۱۵دقیقه استراحت دهید تا دوباره پف کند.بعد از ساعت تعیین شده خمیر رو با زرده تخم مرغ و یک قاشق شیر رومال کنید و داخل فر به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه(تا زمانی که روی نان ها طلایی شود) بگذارید.نوش جان
تصاویر مراحل تهیه

نان گل اتریشی

بیشتر
سایر نکات

نان گل اتریشی

داخل فر ظرفی آب قرار دهید تا با حرارت فر بخار کند و نان ها خشک نشوند
عکس و تصاویر ارسالی از نان گل اتریشی
نظرات دستور پخت

نان گل اتریشی