عکس میوه های خشک
#سلام دوستان عزیزم میخواستم دستور میوه های خشک رو توی برنامه سرآشپز بهتون آموزش بدم که واسه مراسمهاتون بتونید ازش استفاده کنید ومجبور نشید با قیمتهای گزاف اونو از بازار تهیه کنید ..اگه درست کردید وراضی بودید برای این بنده حقیر هم دعا کنید.???
...
مواد لازم

میوه های خشک

۲
مواد اصلی
میوه دلخواه(دست چین و سفت)
به مقدار لازم
آب
۱ لیوان
شکر
۱ لیوان
کلمات کلیدی

میوه های خشک

طرز تهیه

میوه های خشک

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۹۰
دقیقه
۱
برای تهیه میوه خشک ابتدا یک قابلمه مناسب را با یک لیوان آب پر می کنیم و سپس یک لیوان شکر به آن اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید و غلیظ شود . حدود پانزده دقیقه طول می کشد تا شربت آماده شود.
۲
سپس میوه های مورد نظر را به صورت خلالی یا چیپسی برش می زنیم و داخل شربت می زنیم و کمی تکان می دهیم تا شربت اضافی از روی میوه بریزد. توجه داشته باشید که شربت باعث می شود میوه خشک ما زمان آماده شدن سیاه نشود.
۳
یک کاغذ روغنی کف سینی فر می اندازیم تا میوه ها پس از خشک شدن به کف سینی فر نچسبند و میوه ها روی آن می چینیم ، فر را روی کمترین درجه حرارت ممکن روشن می کنیم سپس سینی را داخل فر می گذاریم و تا زمان خشک شدن میوه ها صبر می کنیم.
۴
زمان خشک شدن میوه ها به ضخامت آنها بستگی دارد و حدودا بین یک تا سه ساعت زمان می برد . بعد از خشک شدن میوه ها می توانید آنها را در یخچال یا محیط خشک و خنک منزل دور از نور خورشید نگهداری کنید.
۵
راه های دیگر هم هست که بدون فر میوه ها را خشک کنیم مثلا با دستگاه خشک کن میوه ، هواپز ، مایکروفر ، بخاری یا شوفاژ منزل ! برای چیپس کردن میوه ها توجه داشته باشید که از میوه های دست چین شده و سفت استفاده نمایید.
تصاویر مراحل تهیه

میوه های خشک

سایر نکات

میوه های خشک

نکات مهم! برای چیپس کردن میوه ها توجه داشته باشید که از میوه های دست چین شده و سفت استفاده نمایید.
از انواع میوه ها مانند سیب ، شلیل ، آناناس ، موز ، پرتقال ، توت فرنگی ، کیوی ، خرمالو ، آلو و … می توانید برای تهیه چیپس میوه استفاده کنید . استفاده بیش از حد از شربت باعث می شود میوه ها بسوزند پس حتما در این مورد دقت کافی داشته باشید.
این میوه های خشک را می توانید مانند تنقلات در زمستان مصرف نمایید. حتی می توانید در عید نوروز به عنوان آجیل در کاسه چیده و در سفره هفت سین قرار دهید.
نظرات دستور پخت

میوه های خشک