مامانِ نیلا
مامانِ نیلا

دستور پختی یافت نشد

پیتزا مرغ و قارچ خانگی
مامانِ نیلا
۴۷

پیتزا مرغ و قارچ خانگی

۲۲ اردیبهشت ۰۲
این دنیا ارزش نداره،خودتو اذیت نکن...
بقیه رو اذیت کن یک حالی میده🤪😝

#پیتزامرغ#پیتزا
...
پنجاه بدر آیین باستانی قزوینی ها در طلب باران
مامانِ نیلا
۵۹
آیین سنتی و قدیمی مخصوص مردم شهر قزوین که به پاس بارش‌های بهاری، پنجاهمین روز سال یا فصل بهار را در طبیعت سپری می‌کنند. برای همین در پنجاهمین روز بهار به مصلی قزوین می‌روند.
این جشن در ۱۹ اردیبهشت ماه پنجاه روز بعد از تحویل سال جدید شمسی برگزار می‌شود. خوردن غذاهایی از جمله آش رشته و دُیماج و تنقلاتی چون آجیل و شیرینی باقی‌مانده از عید نوروز، بخشی از رسوم پنجاه بدر در شهر قزوین است. چنانچه از روز نخست سال تا پنجاهمین روز آن بارش باران فراوان باشد، مردم در آیین پنجاه بدر نماز شکر به جا می‌آورند و چنانچه سالی کم باران باشد از خداوند طلب بارش باران می‌کنند.


دوستای گلم ما امسال پنجاه بدر بیرون نرفتیم که عکس غذایی که تو این روز سرو میشه رو براتون بذارم، این عکسا آرشیوی هستن از سفر یک روزه ما به طالقان،آبشار کرکبود خیلی جای قشنگی بود.
...
اینم از نهار اولین روز هفته
مامانِ نیلا
۳۰
زندگی یعنی
اعتماد کردن به احساسات
استفاده از فرصت ها
درس گرفتن از گذشته
و درکِ اینکه همه چیز تغییر خواهد کرد.

#کوکو#کوکوسیب_زمینی#نهار
...
کیک یخچالی
مامانِ نیلا
۲۱

کیک یخچالی

۷ اردیبهشت ۰۲
مواد لازم کیک یخچالی
شیر۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
خامه صبحانه۵۰ گرم
گلاب۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
آرد سفید یا نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی بور وانیلی۱ بسته
بیسکویت پتی بور شکلاتی۱ بسته

در ابتدای شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود. در ادامه پودر کاکائو و آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

حالا مخلوط آرد را به شیر اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد به خوبی یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مخلوط شیر به غلظت فرنی برسد.
در این مرحله زمانی که مخلوط شیر به غلظت مطلوب رسید، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم از دمای آن کاسته شود. در ادامه خامه را به مواد میانی اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم.
در این مرحله گلاب را به مواد میانی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک قالب مستطیلی مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون قالب را با کیسه فریزر به طور کامل می پوشانیم.
حالا یک بیسکویت وانیلی به صورت عمودی درون قالب قرار می دهیم. در ادامه مقداری از مواد کرم روی بیسکویت شکلاتی می مالیم، سپس بیسکویت شکلاتی را درون قالب به بیسکویت وانیلی می چسبانیم.
در این مرحله به همین ترتیب مراحل را تکرار می دهیم تا بیسکویت ها تمام شود، سپس روی کیک را با باقی مانده کیسه فریزر کاملا می پوشانیم و به مدت ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم،و بعد از آن از قالب خارج کرده و ب دلخواه تزیین میکنیم

#کیک_یخچالی
...
مربا سیب
مامانِ نیلا
۱۴

مربا سیب

۵ اردیبهشت ۰۲
...