عکس کیک شکلاتی با یه رسپی بدون نقص و فوق العاده
Royaaaa777
۲۰
۱.۱k

کیک شکلاتی با یه رسپی بدون نقص و فوق العاده

۲ مرداد ۹۶
#کیک_کاکائویی_
دوتا تخم مرغ رو با نصف قاشق چایخوری وانیل و یک لیوان شکر مخلوط کنید با همزن حسابی بزنید تا رنگش روشن بشه و کشدار بشه. بعد نصف لیوان روغن مایع رو با دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو مخلوط کنید به موادتون اضافه کنید بازم هم بزنید. بعد سه چهارم لیوان ماست اضافه کنید(اگر ماست نبود نصف لیوان شیر بزنید اما ماست بافتش رو نرمتر میکنه😍) هم بزنید یک لیوان و نیم آرد رو با یک قاشق غ بکینگ پودر قاطی کنید الک کنید به موادتون کم کم اضافه کنید و با قاشق یا لیسک آروم هم بزنید بعد توی فر۱۷۰درجه(دمای فرها متفاوته بعضی فرها با این ۱۷۰ درجه اصلا گرم هم نمیشن) بیست دقیقه تا نیم ساعت بزارین بپزه.
👌فر رو ۱۰دقیقه قبلش گرم کنید.
👌قالبتون رو چرب کنید ولی بجای آردپاشی کاکائوپاشی کنید.
👌برای روی کیک گاناش درست کردم ۳ق غ خامه صبحانه داخل ظرفی ریختم روی حرارت گذاشتم تا اطرافش حباب زد حرارت رو خاموش کردم ۵۰گرم شکلات تخته ای داخلش ریختم و هم زدم تا با گرمای خامه آب بشه و یکدست بشه بعدم روی کیک رو باهاش تزیین کردم.
👌اون کیک بالایی که با خامه تزیین شده با همین دستور پختم فقط پودرکاکائو رو حذف کردم و بجاش ۱ق غ آرد اضافه کردم.بعدم از وسط برش زدم مابین دولایه خامه قنادی و گردو خوردشده و موز حلقه شده گذاشتم لایه بعدی رو روی اون گذاشتم و با خامه و گاناش تزیین کردم😍این کیک رو بارها و بارها خودم و دوستان پختیم و تا حالا کسی ناراضی نبود و همه خوششون اومده💖
...
نظرات