عکس کیک شیفون با رویه پرتقالی
رويا
۱۹
۵۸۳

کیک شیفون با رویه پرتقالی

۱۳ شهریور ۹۷
#کیک_شيفون
مواد لازم :
شکر 1 و 1/3 پیمانه
آرد( الک شده) 2 و 1/2 پیمانه
بکينگ پودر 3 ق چ
زرده تخم مرغ 5 عدد
کرم تار تار 1/4 ق چ
رنده پوست لیمو یا پرتقال 2 ق س
روغن مایع 1/2 پیمانه
آب 3/4 پیمانه
سفیده تخم مرغ 8 عدد
وانیل 1/4 ق چ
طرز تهیه:
سفیده ها را با هم زن برقی بزنید تا شروع کند به کف کردن ، در این زمان کرم تار تار را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا سفیده ها فرم بگیرد و با برگرداندن ظرف ، سفیده از داخل آن نریزد و همچنین با برداشتن پره های هم زن از داخل سفیده تیزی برداشتن پره ها روی سفیده بايد باقی بماند، سپس سفیده فرم گرفته را داخل یخچال بگذارید.
آرد و بکينگ پودر را که 3 بار الک کنید و به آن شکر ، رنده پوست لیمو ، وانیل یا به عبارتی تمام مواد خشک مان را با هم مخلوط می کنیم بعد وسط مواد خشک را گود کنید داخل این گودی زرده تخم مرغ ، روغن مایع ، آب را بریزید و با لیسک مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس سفیده تخم مرغ را کم کم به مواد اضافه کنید و به حالت دورانی هم بزنید تا پف کیک نخوابد مواد کیک را در قالب 27 تا 30 سانتی بریزید که از قبل چرب و ارد پاشی کرده اید و در فری که یک ربع قبل با دمای 175 درجه گرم کرده اید به مدت یک ساعت بپزید.
نکات: می توانید مثل من از قالب شيفون 25 سانتی با دیواره های بلند هم استفاده کنید.
جایگزین کرم تار تار ، یک قطره آب لیمو و یه پنه نمک است این کار برای مقاوم شدن سفیده و آب نینداختن آن انجام می دهیم.
توضیح در مورد قلب وسط کیک :
من یک مایع کیک دیگر هم درست کردم بدون اینکه به آن پودر کاکائو اضافه کنم، در ظرف های کوچکتر تقسیم بندی کردم و به آن رنگ های مجاز ژله ای اضافه کردم و در قیف های یک بار مصرف ریختم و در قالب به صورت نواری ریختم و با خلال دندان همان طور که در عکس دوم میبینید شکل دادم و در فر پختم و بعد از سرد شدن کیک با کاتر قلب ، قالب زدم. بعد از اینکه مایع کیک شيفون کاکائویی را درست کردم نیمی از آن را داخل قالب ریختم قلب های کوچکی که کاتر زدم را روی آن به صورت ایستاده و چسبیده به هم چیدم و نیمه دیگر کیک شيفونم را روی آنها ریختم و داخل فر قرار دادم.
...
نظرات