عکس ترش کباب
پروانه
۷
۳۰۳

ترش کباب

۱۴ خرداد ۹۸
درود بر دوستان عزیز. وقتتون خوش.
ترش کباب و یا به اصطلاح گیلانیا (تورش کباب😊) غذای بسیار لذیذی هست که البته علت اینکه بهش میگن کباب😐 رو نمیدونم ولی خودم به این نتیجه رسیدم که: چون در اون زمانهای قدیم در شمال به جوجه محلی میگفتن کبابی، و این غذا هم در اصل با جوجه محلی درست میشده و همچنین به دلیل وجود آبغوره ترش مزه بوده...... بهش میگن ترش کباب😊 البته این استباط خودمه و اگه شما (دوستان شمالی) دلیل دیگه ای دارین خوشحال میشم بدونم. این از اسمش و حالا...
طرز تهیه:
مرغ ماشینی یا جوجه محلی، رب، پیاز، سیر، آبغوره، سیب زمینی و سایر ملزومات به مقدار لازم.

ابتدا مرغ رو به همراه آب، پیاز (ترجیحا با قطعات درشت)، چند حبه سیر ورقه شده، رب (کمتر از مقدار مورد مصرف برای درست کردن خورشت مرغ معمولی)، آبغوره، نمک و فلفل و زردچوبه و پاپریکا و هر ادویه ای که دوست دارید داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا مرغ بپزه. باید در اصل آبغوره بیشتر از معمول بریزید تا حسااابی ترش مزه😋 بشه. سیب زمینی خلال شده رو سرخ کنید و بعد مرغ پخته شده رو هم در همون روغن سرخ کنید و در صورت تمایل میتونید از گوجه و یا بادمجان هم استفاده کنید و اونها رو هم سرخ کنید.
برای سرو این غذا هم میتونید مواد خشک و آب مرغ رو جدا سرو کنید مثل تصویر و یا اگه مرغ خشک دوست ندارید؛ قبل از سرو غذا، مرغ رو داخل آبش قرار بدید، چند دقیقه ای زیرشو روشن کنید تا مرغتون نرم تر بشه.
...
نظرات