عکس کیک شیفون موکا
shayli
۱۵۶
۵k

کیک شیفون موکا

۱۵ مهر ۹۸
سلام دوستان گل پاپیونی، امیدوارم حال همتون خوب باشه😍
من بعد از یه غیبت خیلی طولانی برگشتم،دلم براتون خیلی تنگ شده بود.
از تمام دوستان گلی که تو این مدت به یادم بودن و سراغمو گرفتن خیلی ممنونم❤
اولین پست جدیدم کیک شیفون موکا هست،این کیک بافت نرمی داره و خیلی خوشمزست .
پستو ورق بزنید.
کلیپ تهیشم براتون میفرستم.
کیک شیفون موکا
مواد لازم :
پودر کاکائو ۱/۳ (یک سوم)  پیمانه
قهوه فوری یک و نیم قاشق غذاخوری
آب جوش ۹۰ میلی لیتر (حدود دوسوم پیمانه)
شکر ۱  پیمانه
زرده تخم مرغ  ۳ عدد
روغن  مایع ۱/۴ (یک چهارم)  پیمانه
وانیل نصف قاشق چایخوری
نمک  نصف قاشق مرباخوری
سفیده تخم مرغ ۴ عدد
پودر تارتار ۱/۴  قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۱  قاشق چایخوری
آرد ۱  پیمانه
طرز تهیه:
اول مواد یخچالی را از یخچال دربیارید تا به دمای محیط برسن.
پودر کاکائو و قهوه فوری را در آب جوش حل کنید و کنار بذارید تاخنک شود. ۱/۸ (یک هشتم)پیمانه از شکر را کنار بذارید .درکاسه بزرگی زرده های تخم مرغ ،بقیه شکر،وانیل را ریخته و با دور تند همزن برقی هم بزنید سپس روغن مایع را اضافه کرده و دوباره هم بزنید،بعد از اینکه مواد کرم رنگ شدن روی ظرف سلفون بکشید و از کنار مخلوط کاکائویی را اضافه کرده و دوباره با همزن خوب بزنید،سلفون به خاطر اینه که مواد به اطراف نپاشه.
 آرد و بیکینگ پودر ونمک را مخلوط و سه بار الک کرده و کم کم به مایه اضافه کنید.
در ظرفی سفیده های تخم مرغ را بزنید تا کمی کف کند. سپس پودر تارتار را اضافه کرده و دوباره کمی هم بزنید تا سفید شود،سپس شکر باقیمانده یعنی همون یک هشتم پیمانه شکر را به تدریج اضافه کرده و سفیده ها را هم بزنید تا کاملا سفت شده ازظرف نریزد.
کمی از سفیده زده شده را به مخلوط زرده اضافه نمایید وبا همزن بزنید تا مواد کمی شل شود.
بقیه سفیده ها را با لیسک به آرامی با مواد مخلوط نمایید و دورانی هم بزنید تا پف مواد نخوابد.کف قالب گودی را چرب کنید وکاغذ روغنی بذارید و روی کاغذ روغنی هم کمی چرب کنید ومواد را درون قالب بریزید و دوبار به زمین بکوبید تا حبابهای هوا خارج شوند،قالب من زیاد گود نبود توی دوتا قالب ریختم یکیش قابلمه سرامیکی بود، و در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۷۵ درجه به مدت ۴۵ دقیقه الی یکساعت قرار دهید تا زمانی که چیزی به خلال دندان نچسبد،سپس فر را خاموش کنید و اجازه دهید کیک بمدت پنج الی ده دقیقه داخل فر خاموش بماند.بعد از خنک شدن کیک اونو برش بزنید و با ماسوره ستاره ای و خامه کاکائویی مابین لایه ها رو شکوفه بزنید،برای خامه کاکائویی من به خامه فرم گرفته دو قاشق غذاخوری پودرکاکائوی الک شده اضافه کردم و با همزن زدم،بعد از اینکه همه ی لایه ها رو روی هم گذاشتم کمی شکلات ذوب شده روی سطح و کناره های آن ریختم و با خامه شکلاتی روش شکوفه زدم.
#کیک_شیفون_موکا
...
نظرات