عکس شیرینی پفکی مرنگ
❤Royal.fairy❤
۹۵
۱.۲k

شیرینی پفکی مرنگ

۱۵ اسفند ۹۸
#شیرینی_پفکی_مرنگ #کرم_تارتار
مواد لازم
۴تا سفیده تخم مرغ
نوک قاشق چایخوری وانیل ونوک قاشق چایخوری کرم تار تار
پودر قند دو فنجون
اگه تخم مرغهاتون به دمای محیط رسیده باشه زودتر سفیده فرم میگیره😉ابتدا سفیده راهمراه با پودر تار تار با همزن بزنید تا سفید و خامه ای شودطوری که از ظرف جدا نشود. بعد پودرمرنگ + وانیل را اضافه و مخلوط کنید.
بعد کم کم پودر قند را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
مواد را میتونید نصف کنید و رنگ خوراکی که دوست دارید بزنید داخل قیف با ماسوره ی شکوفه بریزید و با فاصله داخل سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید بزنید بعد داخل فر که 5 دقیقه قبل گرم کردید با درجه100 سانتیگراد به مدت ۱تا یک ونیم ساعت بزارید تا آماده شود یا در دمای150درجه سانتی گراد حدود سی تا چهل وپنج دفیقه 😉اولی بهتره بعد با نوک انگشت روی شیرینی میزنید وقتی به دستتان نچسبید و سفت شده آماده است.
🔴نکته: دوستان نازنینی که فر ندارن میتونن روی بخاری پخت کنن حداقل 2:30 الی 3 ساعت زمان میبرد برای پختش...
🔴🔴 : 1. حتما ظرف وهمزن که سفیده تخم مرغ میریزید فاقد هر نوع چربی باشد
🔴🔴🔴2. هنگام جدا کردن سفیده از زرده به هیچ عنوان زرده وارد سفیده نشود
🔴🔴🔴🔴3.حتما بالاترین طبقه فر بزارید هم گرمتره وهم اینکه زیر مرنگ هاتون نمیسوزه
🔴🔴🔴🔴اگه قیف و ماسوره ندارید بریزید تو نایلون فریزر یک گوشه اش رو با قیچی ببرید و ساده کار کنید عین مال من میشه اگه ذوق داشته باشید میدونید با همون کلی طراحی هم بکنید فقط مرنگتون حداقل یک سانت ارتفاع داشته باشه تا بهتر دربیاد

  ممنون بابت لایک وحمایتتون❤

 💠💠💠« #کرم_تارتار  (Cream_of_Tartar) می‌تواند برای پایدار کردن سفیده‌ی تخم مرغ، برای لطافت بیشتر شیرینی‌ها، به عنوان عامل پف دهنده و یا برای جلوگیری از شکرک زدن شربت‌ها بکار برده شود. »در دستورهایی همانند مرنگ و کیک‌های اسفنجی که ساختار اصلی شیرینی، از سفیده‌ی زده شده به وجود می‌آید، این پودر برای اطمینان از نخوابیدن پف سفیده‌ی تخم مرغ در حین زدن به آن اضافه می‌شود.
نقش دیگر کرم تارتار، مقاوم کردن سفیده تخم‌مرغ در مقابل حرارت است. برای کیک‌ها و دسرهایی که رویه‌ی مرنگ دارند، با اضافه کردن کرم تارتار به سفیده‌ی تخم مرغ، مقاومت مرنگ در برابر حرارت بالا میرود و باعث می‌شود داخل فر، بدون آب شدن سفیده مرنگ شروع به قهوه‌ای شدن کند. همچنین یکی دیگر از استفاده‌های کرم تارتار کمک به بهتر پف کردن شیرینی هاست.
استفاده‌ی دیگر کرم تارتار برای تهیه‌ی شربت‌ها می‌باشد. در واقع کرم تارتار همان وظیفه جوهر لیمو را انجام می‌دهد. اضافه کردن کرم تارتار به عنوان عامل اسیدی، جلوی به هم پیوستن مولکول‌های شکر را می‌گیرد و از کریستاله شدن سریع شکر (شکرک زدن) جلوگیری می‌کند.
🔔🔔کرم تارتار بصورت فله‌ای ویا به صورت بسته های کوچک در فروشگاه‌های لوازم قنادی فروخته می‌شود. درصورتیکه به کرم تارتار دسترسی ندارید، به جای کرم تارتار به ازای هر سفیده‌ی تخم مرغ، یک دوم قاشق چایخوری آبلیمو تازه اضافه کنید. کرم تارتار باید دور از رطوبت، گرما و نور در جای خشک و خنک و در ظرف در بسته نگهداری شود. 🔔🔔
...
نظرات