عکس بامیه
S. Zahiri
۳۷
۴۴۴

بامیه

۱۷ اردیبهشت ۹۹
خدایا در این ماه مبارک ….
لب های تشنه ام را، دهان فرو بسته به روی لقمه ام را، چشم و گوش از وسوسه گریخته ام را دریاب!
مرا از شراب مهر خود جرعه بنوشان، مرا از مائده غفران خویش روزی ببخش و چشم و گوشم را به تماشا و شنیدن جلوه ها و نغمه های وصل خود خرسند کن!اینم دستور پخت :مواد خمیر :
آرد سفید:۱ لیوان

تخم مرغ:۲ عدد

آب:۱ لیوان

کره:۵۰ گرم
وانیل:1/4قاشق چای خوری

مواد شربت :

شکر:۲ لیوان

آب:۱ لیوان

گلاب:۲ قاشق غذا خوری

زعفران:1 قاشق چای خوری(می تونین کمی اضافه تر هم بریزین)

آبلیمو:۱ قاشق چای خوری
روش پخت:
۱. روش تهیه شربت: دو لیوان شکر را در یک لیوان آب حل کرده و روی شعله بگذارید تا به جوش آید بعد زعفران ،گلاب و آبلیمو را اضافه کرده(این 3 تا را سریع اضافه کنید و طول ندهید تا شربت خراب نشود) شعله را کم میکنیم ۵-۶ دقیقه تا شربت قوام بیابد سپس شربت را کنار بگذارید تا کاملاسرد شود.

۲. روش تهیه بامیه: یک لیوان آب را باکره (از روغن هم میتوانید استفاده کنید)داخل قابلمه ریخته روی حرارت گذاشته(3قاشق از شربت را هم بریزید داخل مواد تا خوشرنگ شود) تا جوش بیاد سپس آرد الک شده را به یکباره اضافه کنید و بعد سریع به هم بزنید(با قاشق) تا زمانی که بوی خامی آرد از بین برود، بعد زیر شعله را کم کرده و 10 دقیقه خمیر را در ته قابلمه باز و جمع کنید تا بعدا بامیه ترد شود وقتی خمیرپخته شده از روی حرارت بر می داریم و بگذارید تا ولرم شود.(تا حدی که دست را نسوزاند)

۳. بعد داخل ظرف دیگر گذاشته و وانیل را همراه تخم مرغ اول اضافه کرده هم زده تا خمیر یکدستی بدست بیاد بعد تخم مرغ دوم رو اضافه کنید و بازهم زده تا خمیر یکدست و نرمی شود.( اول با دست بعد با همزن)، اگر خمیر خیلی سفت شدنصف تخم مرغ دیگری را که آرام هم زدیم(در حدی که زرده و سفیده مخلوط شود) به خمیر اضافه کره و باز کمی هم میزنیم

۴. خمیر بامیه را داخل قیف مخصوص ریخته از ماسوره دندانه دار بامیه استفاده کنیدو داخل روغن ولرم بیاندازیدالبته انتهای آن را با چاقو یا قیچی چرب شده جدا گنید و بعد از طلایی رنگ شدن بامیه را از روغن بیرون بیاورید روغنش را گرفته و داخل شربت سرد انداخته وچند لحظه بمونه بعد بیرون کشیده درون آبکش بگذارید تا شربت اضافی آن گرفته شود.
#بامیه#رمضان
...
نظرات