عکس کیک عصرانه
مژگان✴لیلا
۳۱
۹۴۲

کیک عصرانه

۲۷ خرداد ۹۹
سلام علیکم
خوبید الحمدلله
کیک نارگیلی فنجونی
شیر موز
و اسلایس میوه ی ساده ما,برای عصرونمون😍
براساس تفاوت‌هایی که بین زن و مرد وجود داره(که در علوم شناختی و روانشناسی و... آمده است) طبیعتاً باید نقش‌های متفاوتی برای آنها قائل باشیم، اما بعضی‌ها اصلاً نمی‌‌خوان تفاوت مرد و زن رو قبول کنن!

🔹 «تالکوت پارسونز» که چهرۀ برجسته‌ای در جامعه‌شناسیه, این الگو رو که کسب درآمد و رهبریِ خانواده بعهدۀ مرد باشه و وظائف خانه‌داری و کدبانو گری بعهدۀ زن باشه رو بهترین الگو دانسته است. همچنین برخی اندیشمندان غربی می‌گن : در هر نظام و سازمانِ انسانی باید سلسله مراتب وجود داشته باشه و این سلسله مراتب در خانواده ضروری بوده، می‌بایست فردی از اعضای خانواده در نقش اول باشه و خانواده را مدیریت کنه.

🔹 مدیریت خانه با کیه؟ به‌طور خلاصه می‌توان گفت: مدیریت حقوقی (مدیریتی که جنبۀ پشتیبانی و جنبۀ سرپرستی و هدایت کلی داره) با مرده. اما مدیریت عاطفی، با زنه...

🔹 «حرف آخر رو در خانه، چه کسی باید بزنه؟» اونجایی که پای دل در میانه مامان، آنجایی که پای مدیریت حقوقی در میانه بابا. چه کسی باید دلش در خانه رعایت بشه؟ زن!
لذا باید به بچه‌ها گفت «مواظب باش دل مادرت رو نشکنی!» و اینکه «مواظب باش غرور بابات رو نشکنی!»

🔹 مرد براش این مهمه که همسرش از او اطاعت کنه, زن هم براش این مهمه که شوهرش به او علاقه داشته باشه ؛ اگر این علاقه نباشه, دلش می‌شکنه. باید این تفاوت‌ها رو ببینیم!

🔹 هم خانم باید مدیریت کنه و نقش‌های مدیریتی خودش را بشناسه, هم آقا.
مدیریت کلان خانواده با مردست و این چیزی ست که روانشناس‌ها هم گفته‌ اند. مدیریت خُرد(مدیریت در محیط خانه) با زن است؛ در دائرۀ داخلی خانه، بالاترین مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها به عهدۀ خانمست.

🔹 در داخل خانه، یکی از کارهایی که انجام می‌شه «تربیت انسان» است و این کار به‌قدری مهم و باارزشه اکه اگر مرد، صد سال هم زحمت بکشه، به شرفِ کار زن در این زمینه نمی‌رسه.
این یک واقعیته
که زندگی زمان کودکیه ما و قبلتر ها
این اصل رعایت میشد.به اصطلاح پدر سالاری بود.که پدرها بزرگی و مادرها خانمی میکردن....
و یکی از مهمترین عامل خوشبخت بودن پدر مادرها
و پدر و مادر بزرگهامون رعایت این اصله👆
دوستانه جان
لطفا مطالب قبل رو هم مرور کنید
مچکرم🌹🌹🌹🌹
...
نظرات