عکس مافین موز و شکلات
Sanaz & Saman
۵۴
۱.۴k

مافین موز و شکلات

۱۴ آذر ۹۹
مواد لازم برای تهیه مافین موز و شکلات

آرد 1 و نیم پیمانه

کره به دمای محیط رسیده 100 گرم

شکر 100 گرم

شکلات چیپسی نسوز 100 گرم

پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 2 عدد

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

آب جوش 1/4 پیمانه + 2 قاشق سوپخوری

پودر قهوه فوری 1 قاشق مرباخوری

وانیل 1/4 قاشق مرباخوری

موز 2 عدد

طرز تهیه مافین موز و شکلات مرحله به مرحله

قبل از اینکه کارمون رو شروع کنیم کره و تخم مرغ رو از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسن. مواد خشک رو غیر از وانیل که عبارتند از آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر رو با هم مخلوط می کنیم و دو تا سه بار از الک رد می کنیم. فر رو روشن و روی 180 درجه سانتگیراد تنظیمش می کنیم.

و حالا برای شروع کره رو داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و بعد شکر که خیلی بهتره مثل همیشه از نوع نرم و دونه ریز استفاده کنین رو به کره اضافه می کنیم و همزمان با همزن برقی با هم مخلوطشون میکنیم تا رنگ کره روشن بشه و حالت سبکی پیدا کنه.

بعد از اینکه شکر رو اضافه کردیم تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه می کنیم و هر بار حدوداً 2 دقیقه به همزدنمون ادامه میدیم.

بعد از اینکه تخم مرغ دوم رو اضافه کردیم، وانیل رو اضافه می کنیم و 1 دقیقه دیگه با همزن به زدنمون ادامه میدیم.

حالا همزن رو خاموش کرده و پودر قهوه فوری رو با 2 قاشق سوپخوری آب جوشی که داشتیم مخلوط کرده و به مایه اضافه می کنیم و بعد مجدداً با هم مخلوط می کنیم.

حالا موزها رو که با چنگال له کردیم و به صورت پوره دراومده به مخلوط مافین اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم میزنیم.

حالا مخلوط آردی رو در دو تا سه مرحله به مواد اضافه میکنیم و هر بار با کمک لیسک، آرد رو با مخلوطمون به خوبی فولد می کنیم. اینکار رو خیلی خوب انجام میدیم تا آردی به صورت گلوله توی ظرف باقی نمونه و یک مخلوط یکدست و موس مانند به دست بیاد.

سپس 1/4 پیمانه آب جوش به همون صورت داغ داغ به مخلوط مافین اضافه می کنیم و با لیسک با هم مخلوطشون می کنیم.

و نهایتاً چیپس شکلاتی رو که حتماً نوع نسوز و مقاوم به حرارتش رو انتخاب می کنیم رو به مخلوط اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن، هم میزنیم. اگر شکلات چیپسی در دسترس نبود می تونیم از همین مقدار شکلات بار استفاده کنیم و اون رو ساطوری کرده و اضافه کنیم.

حالا کپسول های مورد نظرمون رو داخل قالب قرار میدیم. در این مرحله میشه از کپسول های معمولی استفاده کرد و اونها رو داخل قالب های مخصوص مافین و کاپ کیک چید، و بعد با کمک یک قاشق بستنی یا اسکوپ، تا کمی بالاتر از نیمه کپسول ها رو از مخلوط مافین پر می کنیم و در صورت تمایل روی اون ها چند تکه خرد شده گردو می ریزیم.

سپس قالب حاوی کپسول های مافین رو داخل فری که از قبل گرمش کرده بودیم میذاریم و برای 20 تا 25 دقیقه (تا زمانی که تستر تمیز بیرون بیاد) اجازه پخت میدیم تا مافین هامون آماده بشن. به این ترتیب مافین موز و شکلات ما آماده سرو کردنه. با این اندازه از مواد ما با توجه به اندازه کپسول ها بین 10 تا 12 عدد مافین خواهیم داشت.


...
نظرات