عکس خورش فسنجان با مرغ
Parastoo Izadi
۶۴
۱.۱k

خورش فسنجان با مرغ

۱ بهمن ۹۹
سلام همراهان عزیزم از لطفی که به من و کارهام دارید خیلی ممنونم 🙏🏻🙏🏻🌺🌺#خورشت_فسنجان_با_مرغ
مواد لازم

مرغ ۴ تکه
گردو ۴۰۰ گرم
شکر ۵ قاشق غذا خوری
رب انار ۱۰ قاشق غذا خوری
پیاز ۱ عدد

طرز تهیه

گردوها را چرخ کنید ، درون قابلمه 3 لیوان آب سرد بریزید و گردوها را اضافه کنید سپس حرارت را زیاد کنید تا آب بجوش بیاید ، پس از اینکه آب جوش آمد حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت 2 – 3 ساعت گردوها با آب بجوشد تا کاملا به روغن بیافتد.
در این مدت مرغ را آماده کنید ، پیاز را ریز کنید و بهمراه تکه های مرغ درون قابلمه ای جداگانه بریزید ، کمی روغن بریزید ، نمک و زردچوبه را اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید ، پس از اینکه مرغ کمی سرخ شد 1 استکان آب اضافه کنید و 1 ساعت با حرارت ملایم بگذارید مرغ نیم پز شود.
پس از پخت گردوها و زمانی که به روغن افتاد میتوانید رب انار را اضافه کنید بعد مقداری شکر و کمی نمک اضافه کنید سپس فسنجان را تست کرده و چاشنی را بنابر میل تان تنظیم نمائید.
پس از اینکه طعم مطلوب را بدست آوردید مرغ پخته را اضافه کنید و حدود 2 ساعت بگذارید مرغ درون فسنجان با حرارت ملایم بجوشد ، پس از این مدت زمان فسنجان را در ظرف بریزید و همراه با برنج سرو کنید.

سایر نکات
حتما گردوها را با آب بسیار سرد مخلوط کنید تا به گردوها شوک وارد شده و روغن درون گردوها آزاد شود ، آب را از همان ابتدای کار زیاد نریزید بلکه کم کم و در طی مراحل پخت اضافه کنید. میزان آب بستگی به زمان پخت دارد هرچه زمان پخت بیشتر باشد مقدار آب نیز بیشتر خواهد بود .
مقدار استفاده از رب انار و شکر در فسنجان سلیقه ای میباشد و میتوانید بنابر ذائقه تان از رب انار و شکر کمتر یا بیشتر استفاده کنید ، فسنجان نیاز به روغن خاصی ندارد و روغنی که در انتهای پخت ایجاد میشود همان روغن گردو است.
...
نظرات