عکس #مشکافی#مشکوفی
baharak
۱۶
۳۲۶

#مشکافی#مشکوفی

۲۱ اسفند ۹۹
دلم می‌خواست جای آن گنجشکی بودم که اول صبح‌ها جیک جیک کنان از این شاخه به آن شاخه می‌پرد و با اشتیاقی دلپذیر، دنبال دانه می‌گردد.
دلم می‌خواست جای آن مورچه‌ای بودم که زیر نور آفتاب، سرخوشانه قدم می‌زند و از اوضاع و احوال جهان و آدم‌ها بی‌اطلاع است.
دلم می‌خواست جای آن درختی بودم که هر سال پاییز، برگ‌هایش را به شوق بهار، می‌تکانَد و هر سال بهار زیباتر از سال قبل، جوانه می‌زند.
دلم می‌خواست جای ماه بودم و می‌تابیدم، جای خورشید بودم و می‌درخشیدم، جای مریخ بودم و می‌چرخیدم.
دلم می‌خواست گُل بودم و خسته که می‌شدم، یک نفر عاشق مرا می‌چید و به دست‌های معشوقه‌اش می‌سپرد و من لابلای باشکوه‌ترین اتفاق جهان، تمام می‌شدم...
دلم می‌خواست چیزهای دیگری بودم، دلم می‌خواست جای دیگری بودم...

سلام سلام به بهترین ها
امروز دستور یه دسر خوشمزه که سنتی و از استان مازندران.من سالهاست با این روش درست میکنم .حتی برای نذری شما میتونید مقدارش رو کم ویا زیاد کنید .راستی این دسر به سه رنگ.سفید وزعفرانی وشکلاتی درست میشه ولی از همه بهتر به نظرم زعفرونیش چون طعم بستنی زعفرونی میده.خیلی راحت وبی دردسره فقط یکم زمان بدید تا حسابی جا بیفته وبوی خامیش گرفته بشه.
مواد لازم:
نشاسته گل نصف لیوان (من همیشه از نشاسته ذرت استفاده میکنم)
. شکر یک لیوان
. شیر ۳/۵ لیوان
گلاب نصف لیوان
کره ۵۰ گرم
پودر کاکائو و زعفرون دم داده غلیظ در صورت دلخواه
طرز تهیه:
اول از همه نشاسته رو با یک چهارم لیوان آب سرد خوب هم بزنید تا باز بشه گلوله نشه بچه ها اب رو کم کم به نشاسته اضافه کنید اینجوری احتمال گلوله شدنش صفر میشه. بعد داخل یه قابلمه نشاسته حل شده و شیر و شکر و رو مخلوط کنید وبزارید رو شعله کم مرتب هم بزنید دست از هم زدن برندارین تا گلوله نشه بعد اینکه نشاسته شروع به سفت شدن کرد گلاب رو اضافه کنید وباز هم بزنید اگه خواستید کاکائویی باشه پودر کاکائو رو با کمی اب رقیق کن در حد چن قاشق وبه مواد اضافه کنgile_banoooo.من زعفرون ریختم پس زعفرون غلیظ دم کرده رو به مواد اضافه کردم.باز مواد سفت تر میشه حالا کره رو اضافه کنید و خوب هم بزنید بعد از چند دقیقه از رویدحرارت بردارید .مواد غلظتش باید از فرنی کمتر باشه.بعد در ظرف مورد نظر بریزید وبزارید حسابی سرد بشه اگه یک شب تا صبح داخل یخچال بمونه که بهتر واز طعم عالیش لذت ببرید.نوش جان😍
نکته:
من با دو قاشق نشاسته درست کردم ومیزان شیرم به نسبت کم میشه.
#مشکافی#دسر#رشت#گیلان#غذای_گیلانیان#شهر_خوراک#سراوان#پارک_سراوان#طبیعت#گلسرخی
...
نظرات