عکس شیرینی لطیفه

شیرینی لطیفه

۲۷ اسفند ۹۹
سلام 🌺
اعیاد شعبانیه بر همه شما خوبان مبارک😍

شیرینی های خوشمزه ، با بافت نرم و لطیف دقیقا مثل بیرونیها . من که عاشق لطیفه ام. دستور تهیه شو از روی کلیپ آشپزی سحر اینستا انجام دادم.عکس دوم بافت شیرینی رو ببینین.

شیرینی لطیفه

مواد اصلی
آرد سفید ۱ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ سرد ۳ عدد
بیکینگ پودر ۱/۲ قاشق مرباخوری
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
پودرقند کمی
خامه فرم گرفته

طرز تهیه
زرده ها وسفیده های تخم مرغ را از هم جدا کرده ، نیمی از شکر را به همراه وانیل به زرده ها اضافه کرده با همزن میزنیم تا سفید و کشدار شود .
سفیده ها را با دور تند هم بزنید تا پف کند سپس بقیه شکر را کم کم به آن اضافه و مرتب هم بزنید تا کاملا پف کند و وقتی ظرف را بر میگردانیم از ظرف نریزد .
آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک میکنیم .
مخلوط زرده را به سفیده اضافه کرده وبه آرامی و به صورت دورانی مخلوط میکنیم تا یکدست شود .سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را اضافه کرده و باز هم به صورت آرام و دورانی مخلوط کنید تا یکدست شود.غلظت مواد کاملا سفت است. این غلظت باعث میشود شیرینی در حین پخت پخش نشود.
مواد را درون قیف بدون ماسوره بریزید .درون سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید وکمی چرب کنید .
۵- سپس مواد را با فاصله درون سینی به صورت دایره هایی هم اندازه و منظم بریزید و کمی پودرقند روی آنها الک کنید ودر فر ازقبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ _۲۰ دقیقه قرار دهید ، تا زمانی که زیر شیرینی ها کمی طلایی شود.
بعد از پخت تا زمانی که شیرینی ها گرم است آنها را از کاغذ جدا کرده و کمی تکان بدهید تا اضافات پودر قند جدا شود.
بعد از خنک شدن شیرینی ها ، بین دو شیرینی خامه فرم گرفته قرار دهید .

نکته
برای لطیفه خونگی ، نباید مواد رو خیلی هم بزنین ، باید مثل کیک اسفنجی مواد رو به آرومی مخلوط کنید تا پف سفیده نخوابد و همچنین باید تخم مرغ ها سرد باشند.

🌷«اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم» 🌷
...
نظرات